۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۳
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85314799
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پیکر مطهر شهید مدافع حرم در گیلان تشییع شد

۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۳
کد خبر: 85314799
پیکر مطهر شهید مدافع حرم در گیلان تشییع شد

رشت - ایرنا - پیکر مطهر شهید مدافع حرم محمدرضا یعقوبی روز پنجشنبه در رشت با حضور گسترده مردم گیلان تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا، در مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید تازه تفحص شده که از فرماندهی سپاه مرکزی رشت در میدان پل عراق این شهر برگزار شد، آیت الله رسول فلاحتی نمانیده ولی فقیه در گیلان، اسدالله عباسی استاندار این استان، فرماندهان نظامی و اتنظامی، اقشار مختلف مردم، خانواده‌های شهدا و جانبازان، دانشجویان و دانش آموزان حضور داشتند.

در این مراسم در فرماندهی سپاه مرکزی ناحیه رشت ابتدا آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت بر پیکر مطهر این شهید مدافع حرم نماز خواند و سپس پیکر مطهر شهید محمدرضا یعقوبی تا گلزار شهدا تشییع و به خاک سپرده شد.

در طول مسیر تشییع پیکر مطهر این شهید والامقام، گروه‌های مختلف مردمی به این مراسم اضافه شدند و گلفروشان این مسیر نیز با شاخه‌های گل از پیکر مطهر این شهید استقبال کردند.

در پایان این مراسم نیز پیکر مطهر شهید محمدرضا یعقوبی با حضور اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای رشت در میان حزن و اندوه حاضران به خاک سپرده شد.

شهدا ما را از اسارت طاغوتیان نجات دادند

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در جریان تشییع پیکر مطهر این شهید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهدا مظهر قدرت هستند و هرآنچه که ما داریم از عزت و پیشرفت تا بزرگی، به برکت خون این شهدای گرانقدر است.

سردار حمید دامغانی افزود: درخت تنومند انقلاب ما ریشه در خون این شهدا دارد و حضور شهدا را در دوران انقلاب اسلامی تاکنون و در صحنه های مختلف به خوبی حس و درک می‌کنیم زیرا اراده و نقش موثر شهدا را در موفقیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد هستیم.

وی ادامه داد: به پاس خون این شهدا، از ابتدای انقلاب تاکنون تمامی نقشه‌های شوم دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب ناکام مانده و شهدا باعث شدند تا ما از اسارت طاغوتها رها شویم و هم اینک مستقل‌ترین کشور در دنیا هستیم که همه این موفقیتها و بزرگی‌ها به دلیل رشادتهای شهدای گرانقدر است.

شهید محمدرضا یعقوبی هفت سال پیش در منطقه سوریه به شهادت رسید و پیکر این شهید والامقام در این منطقه جا مانده بود که در عملیات تفحص شهدای مدافع حرم در سوریه، کشف و هویت وی از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

این شهید والامقام از جانبازان دفاع مقدس، وکیل پایه یک دادگستری گیلان و متولد ۱۳۴۴ در شهرستان لنگرود بود که در نیمه شب ۱۹ رمضان ۱۳۹۵ در سوریه و در دفاع از حرم اهل بیت (ع) در خان‌طومان به شهادت رسید به همین علت وی را شهید لیله‌القدر نامیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha