افزون بر ۷۴ میلیارد ریال وام مشاغل خانگی در چگنی پرداخت شد

خرم آباد - ایرنا - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۷۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت از ابتدای امسال تاکنون به متقاضیان مشاغل خانگی در شهرستان چگنی پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا سید فرهاد ناصری نیا روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان چگنی، با اشاره به حمایت ویژه دولت از مناطق کم برخوردار اظهار داشت: دولت به دنبال رفع مشکلات و محدودیت های مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و در تلاش است با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، زمینه اشتغال افراد را فراهم کند.

وی توسعه طرح های مشاغل خرد و خانگی را از مهمترین برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و افزود: طی هشت ماهه امسال در سه مرحله بیش از ۱۰۰ طرح مشاغل خانگی به مبلغ ۱۰۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به بانک های عامل شهرستان چگنی معرفی شد.

ناصری نیا ادامه داد: از این تعداد تاکنون ۷۹ طرح، مبلغ ۷۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال دریافت کرده اند و زمینه ایجاد ۲۴۰ فرصت شغلی در این شهرستان فراهم شده است .

وی تصریح کرد: فرمانداران نیز باید با همکاری و همراهی تمام دستگاه های اجرایی مرتبط، تدابیری بیندیشند تا محصولات و خدمات مشاغل خانگی با برپایی نمایشگاه های محلی و فصلی به طور مستقیم در اختیار مردم و مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

وی همچنین گفت: یکی از مهمترین راهکارهای رسیدن به اشتغال پایدار و توسعه چگنی با توجه به شرایط جغرافیایی و میراث فرهنگی، جذب سرمایه گذار و هموار کردن راه سرمایه گذاری در این بخش ها از طریق تسهیل صدور مجوز و رفع بروکراسی های زائد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha