برقراری فوق‌العاده خاص کادر سلامت در دستور کار کمیسیون تلفیق مجلس قرار گیرد

اصفهان - ایرنا - رییس سازمان نظام پرستاری استان اصفهان گفت: لازم است برقراری فوق‌العاده خاص کادر سلامت، مورد توجه و در دستور کار کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی سازمان نظام پرستاری استان اصفهان روز پنجشنبه به نقل از علیرضا فرقدانی افزود: با وجود توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تکریم و ارتقای حوزه پرستاری، برقراری فوق‌العاده خاص کادر سلامت هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

وی در دیدار با فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزی نظام پرستاری اصفهان و سایر استان‌ها و فعالان صنفی این حوزه و پیگیری از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار برقراری این موضوع هستیم.

رییس خانه پرستار اصفهان خاطرنشان کرد: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نیز بعد از گذشت ۱۶ سال با کمک دولت و با سختی فراوان به مرحله اجرا رسید ولی نکته مهم، اجرای عادلانه و منطقی تعرفه‌گذاری برای پرستاران است.
فرقدانی، حقوق پایین پرستاران، مبلغ اضافه کار ناچیز، تاخیر در پرداختی‌ها و عدم مسائل رفاهی ویژه آنها را از جمله مشکلات این قشر دانست و گفت: شان و منزلت پرستار در هیچ عدد و کلامی نمی‌گنجد و اگر برخی از آنها اعتراضی هم دارند فقط برای احقاق حقوق و دریافت مطالبات است.

وی تاکید کرد: پرستاران کسانی نیستند که بدلیل مُعوقات در پرداخت حقوق و بی‌عدالتی‌هایی که در سال های متمادی مبنی بر عدم اجرای قوانین حوزه پرستاری بر این افراد شده است، بیماران و فضای بیمارستان‌ها را رها کنند.

فرقدانی اضافه کرد: از مسوولان انتظار می‌رود توجه بیشتری به این قشر فرهیخته و در واقع مجاهدان سلامت داشته باشند.

فرمانده کل سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان نیز در این نشست گفت: سپاه پاسداران همیشه در کنار مردم و پرستاران گرانقدر است.

سردار پاسدار مجتبی فدا با قدردانی از جانفشانی‌ مدافعان سلامت بویژه در دوران کرونا و صبر و متانت پرستاران در برابر مشکلات و افزود: پرستاران مدافعان ارزشمند سلامت هستند و همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها به جایگاه والای آنها اشاره و به مسوولان در زمینه احقاق حقوق پرستاران تاکید کردند، ما نیز بعنوان سربازان ولایت بطور قاطع مدافع حوزه سلامت بویژه کادر پرستاری هستیم.

در این جلسه برخی از پرستاران به بیان مشکلات و مُطالبات این قشر مانند کمبود نیروی انسانی، اضافه کاری اجباری و خستگی مضاعف این نیرو و بحث شهیدان مدافع سلامت که هنوز بعضی از آنها بطور رسمی بعنوان شهید اعلام نشده اند، پرداختند.

در زمان حاضر حدود ۱۳ هزار پرستار در مراکز دولتی و غیردولتی استان اصفهان فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha