۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۱
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85315579
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

معاون رییس جمهور: سرمایه گذاری در حوزه سلامت کشور موفق بوده است

کرج - ایرنا- معاون علمی ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور گفت: سرمایه‌گذاری ۴۰ سال گذشته در بخش‌های گوناگون حوزه سلامت کشور بسیار موثر و موفق بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله دهقان فیروزآبادی روز جمعه در آیین رونمایی از داروی ضد سرطان سیکلوفسفاماید تزریقی که همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به استان البرز انجام شد، به تحریم های ظالمانه دشمنان اشاره کرد و افزود: امروز تولید داروی درمان سرطان که از نیازهای اساسی کشور است در سایه تحریم محقق شده است.

وی یادآورشد: تولید این محصول برای کشور ما که در شرایط تحریمی به دنبال استقلال و دسترسی به فناوی ویژه است یک فرصت محسوب می‌شود.

داروی تزریقی ضد سرطان سیکلوفسفاماید بیشتر در معالجه و درمان بیماران مبتلا به بسیاری از سرطان ها از جمله سرطان‌های خون، تخمدان، پستان و چشم کاربرد دارد.
دهقان فیروزآبادی بیان کرد: حدود ۲۸ درصد از شرکت های دانش بنیان کشور در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند و این یکی از ارکان مهم اقتصاد دانش بنیان است که به صورت ویژه معاونت علمی و فناوری رییس جمهور از آن حمایت می‌کند.
وی افزود: این حمایت‌ها که در راستای کمک به بازار صادراتی کشور است امیدواریم بتواند اقتصاد را توسعه و شکوفا کند.

برای نخستین بار در کشور از تولید داروی تزریقی ضد سرطان «سیکلوفسفاماید» با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور در البرز رونمایی شد.

رییس جمهور و هیات دولت در راستای دور دوم سفرهای استانی امروز جمعه مهمان مردم استان البرز هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha