طرح کاهش مشعل سوزی در پارس جنوبی سالانه ۳۰۰ میلیون دلار ارزش افزوده دارد

بوشهر- ایرنا- مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت:طرح کاهش مشعل سوزی در ۱۲ پالایشگاه پارس جنوبی تاکنون ۲۳ درصد پیشرفت داشته و با تکمیل این طرح در پایان مرداد ۱۴۰۳ سالانه ۲۵۰تا ۳۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزش افزوده به همراه دارد.

به گزارش ایرنا " احمد باهوش " روز شنبه در نشست بررسی طرح کاهش مشعل سوزی اظهار کرد: با دستورات ریاست جمهوری و وزیر نفت، طبق مصوباتی که به مجتمع گاز پارس جنوبی ابلاغ شده در سه فاز شامل خرید، اجرا و مزایده گازهای مشعل اقدام شده است.

وی افزود: با پایان یافتن طرح های کاهش مشعل سوزی شاهد کاهش ۸۵۰ میلیون مترمکعبی گاز و ۲۶۰ هزار تن دی اکسید گوگرد در سال نسبت به سال ۱۴۰۰را خواهد داشت.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد : ۶ قرارداد مزایده فروش گازهای مشعل منعقد شده و از مهرماه امسال این طرح آغاز شده است .

باهوش تصریح کرد: مدت اجرای این قراردادها ۲ سال و بهره‌برداری ۳تا ۵سال خواهد بود که در پالایشگاه‌های اول تا دهم مجتمع گاز پارس جنوبی اجرا خواهد شد.

وی گفت: با پایان یافتن طرح کاهش مشعل سوزی سوزی، سالیانه بیش ازهزار میلیون مترمکعب دیگر کاهش خواهد داشت.

باهوش بیان کرد: فرایند مزایده مشعل سوزی پالایشگاه‌های یازدهم و دوازدهم در حال اجرا است و پالایشگاه سیزدهم نیز در آستانه‌ تکمیل و تحویل از شرکت ملی نفت به شرکت ملی گاز ایران است که کارهای عملیاتی در خصوص کاهش مشعل‌سوزی در این پالایشگاه نیز انجام خواهد شد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: افزایش بازیافت اتان در ۹ پالایشگاه ( ۱۸ فاز ) یکی دیگر از طرح های مهم مجتمع گاز پارس جنوبی است.

وی ادامه داد: مدت قرارداد این طرح ۴۸ ماهه است که در پایان این طرح، راندمان بازیافت تولیداتان از ۶۶ درصد به ۷۸ درصد خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha