"خط قرمز" در اردبیل جلوی دوربین رفت

اردبیل - ایرنا - تهیه کننده فیلم سینمایی "خط قرمز" از آغاز تصویربرداری این اثر با موضوع وقایع روزهای پر التهاب انقلاب اسلامی در این استان خبر داد.

عباس جاهد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خط قرمز به نقش اهالی روستای نیارق اردبیل و شهدای آن در روزهای نخست انقلاب اسلامی و سپس همراهی مردم استان می‌پردازد و تصویربرداری فیلم خط قرمز در مناطقی از شهرستان‌های اردبیل و گرمی در حال انجام است.

وی پیش بینی کرد تصویربرداری این اثر سینمایی حدود ۲۰ روز طول بکشد و بعد از تکمیل بقیه کارهای هنری و فنی لازم، در دهه فجر امسال از شبکه استانی و شبکه‌های سراسری پخش شود.

این تهیه کننده سینما ادامه داد: نویسنده و کارگردان خط قرمز، محمد باقر باقری نیکو از کارگردانان باتجربه و مطرح تهران است و سال‌های قبل در استان اردبیل فیلمی به عنوان "سوها" را کارگردانی کرده است.

جاهد، شمار بازیگران خط قرمز را ۲۵ نفر، تعداد هنروران یا سیاهی لشگران آن را ۳۰ نفر و مجموع عوامل دخیل در مراحل تصویربرداری، تولید، تدارکات، عکاسی و غیره را ۳۰ نفر اعلام کرد.

تهیه کننده فیلم سینمایی خط قرمز گفت: این فیلم به سفارش صدا و سیمای مرکز استان اردبیل و با هدف احیا و ترویج ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و توجه به جریانات و تحولات خودجوش و مردمی استان در وقایع انقلاب ساخته می‌شود.

"خط قرمز" در اردبیل جلوی دوربین رفت
صحنه ای از فیلم سینمایی "خط قرمز"

جاهد ادامه داد: تهیه و تولید فیلم سینمایی "مرحمت بالازاده" نوجوان شهید شهرستان انگوت را نیز در دستور کار داریم و بعد از خط قرمز، مراحل ساخت آن را پیگیری خواهیم کرد تا گام دیگری برای ثبت و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان برداشته باشیم.

تهیه کننده فیلم خط قرمز درباره سوابق هنری خود اظهار کرد: از حدود ۲۵ سال قبل به بازیگری، کارگردانی و تهیه کنندگی در تئاتر، سینما و تلویزیون مشغول هستم و قبلا سه فیلم کوتاه تهیه کرده ام و در چند تئاتر نیز به عنوان کارگردان و بازیگر نقش داشته ام.

به گزارش ایرنا؛ هنرمندان مستعد و خلاقی در استان اردبیل در تولید فیلم‌های کوتاه و بلند با محتواهای ارزشمند فعالیت می‌کنند و انجمن سینمای جوانان اردبیل از سال ۶۴ تاسیس شده و اکنون ۲ دفتر آن در اردبیل و مشگین‌شهر و یک نمایندگی در پارس‌آباد مغان فعال است اما با توجه به هزینه بر بودن تولید فیلم سینمایی، ورود خیران فرهنگی برای حمایت از ساخت و تولید فیلم‌های ارزشی ضروری به نظر می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha