حضور چهره‌ها به شرط انتخاب غیرگزینشی موجب رونق تئاتر می‌شود
اشکان آبگون در «هوش سیاه ۲»

تهران- ایرنا- بازیگر سریال «آتش و باد» گفت: حضور سلبریتی‌ها می‌تواند به رونق تئاتر کمک کند به شرط این که فیلتری در گزینش آنها برای ورود به عرصه تئاتر در نظر گرفته نشود، تئاتر مردم را سمت تئاتر می‌کشاند.

اشکان آبگون در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره حضور سلبریتی‌ها در عرصه تئاتر اظهار داشت: یکی از دلایل حضور سلبریتی‌ها و عوامل شناخته شده‌تر حوزه تصویر در عرصه تئاتر به کم شدن محصولات تصویری اعم از سینما، تلویزیون و نمایش خانگی برمی‌گردد. محصولاتی که سالانه در حوزه تصویر تولید می‌شود در خوشبینانه‌ترین حالت ۴۰ اثر تولیدی است که حتی اگر به ۲۰۰ اثر هم برسد تمامی بازیگران نمی‌توانند در این کارها حضور یابند و به ناچار به تئاتر روی می‌آورند.

حضور سلبریتی‌ها می‌تواند به رونق تئاتر کمک کند به شرط این که فیلتری در گزینش آنها برای ورود به عرصه تئاتر در نظر گرفته نشودوی افزود: تئاتر خانه سلبریتی‌هاست و این بازیگران به صحنه تعلق دارند؛ حضور سلبریتی‌ها می‌تواند به رونق تئاتر کمک کند به شرط این که فیلتری در گزینش آنها برای ورود به عرصه تئاتر در نظر گرفته نشود. این حرکت می‌تواند خوشایند باشد و به گیشه تئاتر رونق بدهد اما به شرط این که دیگر کارها را تحت الشعاع قرار ندهد و مخاطب ما به این درک برسد که کار خوب را فقط به خاطر حضور سلبریتی‌ها نبیند.

بازیگر برف سرخ گفت: مخاطب ما آنقدر باهوش شده که در تئاتر دنبال کار خوب است و اگر سینمای ما زنده بماند و به نفس کشیدن خود ادامه دهد این قضیه از تئاتر به سینما هم سرایت می‌کند.

وی افزود: برخی کارگردان‌های تئاتر این هنر را زنده نگاه داشته و به آن نفس می‌دهند و با حمایت از جوانان، مخاطبان به سمت کارهای خوب می روند و این قبیل کارها را به تماشا می‌نشینند.

آبگون به مشکلات گروه‌های تئاتری از جمله گران بودن هزینه اجاره سالن‌ها اشاره کرد و گفت: باکس‌های حمایتی سالن‌ها شبی یک تا دو میلیون تومان است که حتی اگر سولدآوت هم شود با بلیط ۱۲۰، ۱۳۰ تومانی سرمایه برنمی‌گردد مگر این که هر روز دو تا سه اجرا داشته باشند.

بازیگر حکم مادری اظهار داشت: کارهایی که گیشه دارند کم نیستند. اگر به تئاتر و سینما به عنوان یک صنعت که اولین رویکرد آن تفریحی بودن است نگاه شود جدای از آموزنده بودن یا نبودن تئاتر، سینما و نمایش خانگی ما هم آنقدر بضاعت ندارد که مخاطب را سرگرم کند. تئاتر متعلق به همه است و نباید این گونه باشد که فقط تئاتری‌ها بیایند و از آن حمایت کنند.

حضور چهره‌ها به شرط انتخاب غیرگزینشی موجب رونق تئاتر می‌شود

وی همچنین درباره تولیدات تصویری گفت: پول دست یک سری آدم خاص است که فیلم می‌سازند و مابقی افراد به دلیل عدم توانایی مالی با وجود استعدادهای خوبی که دارند فرصت ارائه تولیدات خوب را به دست نمی‌آورند.

بازیگر محله لب آب گفت: وقتی بازار هدف ما به سمت طنز و کمدی می‌رود، مردم این را می پسندند و در اینجا سینمای ما دو بخش می‌شود؛ سینمای مفهومی و هنری‌تر و یک سینمای طنز، عامیانه‌تر و بازاری‌تر. در این میان مردم سمت طیف طنز می‌روند چون تبلیغات بهتری دارند و بازیگران و کارگردان‌ها هم برای امرار معاش بیشتر به آن سمت می‌روند.

این کارگردان تئاتر که نخستین تجربه بازیگری‌اش در هشت سالگی و به فیلم آیینه مهر به کارگردانی پدرش برمی‌گردد گفت: از این فیلم در جشنواره اقیانوسیه و بلژیک خیلی استقبال و دیده شد و بعد از آن سال‌ها کار نکردم و در سال ۱۳۹۱ در هوش سیاه ایفای نقش داشتم و وارد تئاتر شدم و پس از انصراف از رشته عمران در رشته تئاتر مشغول به تحصیل شدم و بازیگری تئاتر می‌کردم.

بازیگر تنگه ابوقریب همچنین از کارگردانی نمایشی با عنوان ۷۳۰ کیلومتر خبر داد و گفت: این نمایش که تمرینات آن شروع شده، بهمن یا اسفند امسال در عمارت ارغوان به روی صحنه می‌رود. در این کار به همراه خودم، محمد مسگری و هیراد آذرنگ نیز ایفای نقش دارند.

بازیگر نقش مهرنگ در سریال آتش و باد درباره داستان نمایش اظهار داشت: داستانی رئال و درعین حال آبزورد است. داستان دو مرد که در جنگ در اتاقی گرفتار شده‌اند و نامه دیگر سربازان را تفکیک می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha