فرماندار: املاک قولنامه‌ای مانع بازسازی بافت‌های فرسوده ملارد است

ملارد - ایرنا - فرماندار ملارد با بیان اینکه بیشترین املاک قولنامه‌ای در بافت‌های فرسوده شهرهای ملارد و صفادشت قرار دارند، گفت: وجود این املاک مانعی برای بازسازی بافت‌های فرسوده شده‌است.

به گزارش ایرنا، جابر کریمی روز شنبه در نشست با غلامرضا اسحاقی، معاون مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران بر لزوم صدور سند مالکیت املاک قولنامه ای در بافت های فرسوده شهرهای ملارد و صفادشت تاکید کرد.

وی اظهار داشت: احیای بافت فرسوده شهرستان ملارد، نیازمند صدور سند مالکیت املاک قولنامه ای است.

این مسئول مشکلات املاک قولنامه‌ای را یادآور شد و گفت: املاک قولنامه‌ای به یک معضل بزرگ در دستگاه های اداری و قضایی شهرستان ملارد تبدیل شده که نیاز به تعیین تکلیف دارد.

کریمی ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده استقرار نمایندگی اداره ثبت در بخش صفادشت و صدور اسناد تفکیکی شهرک های صنعتی، مسکن مهر و شهرک گلها در جهت بهبود و رضایتمندی شهروندان را خواستار شد.

براساس این گزارش، در این نشست که سرپرست معاونت فنی و عمرانی فرمانداری، مدیران حفاظت و بازرسی ثبت اسناد و املاک استان تهران و مدیر اداره ثبت شهرستان نیز حضور داشتند، در خصوص اعتبار زدایی از معاملات غیر رسمی و قولنامه ای در راستای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب بحث و گفت وگو شد.

سفر رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در هفته جاری به شهرستان ملارد از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

شهرستان ملارد با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت از شمال با فردیس، از جنوب با دهستان جوقین، از شرق با شهریار و از غرب با ماهدشت و اشتهارد هم‌جوار است.

این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و صفادشت، ۲ شهر ملارد و صفادشت، چهار دهستان به نام های دهستان ملارد شمالی ، دهستان ملارد جنوبی ، دهستان بی‌بی سکینه و دهستان اخترآباد و ۵۹ روستای دارای سکنه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha