سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب سفر دولت به آزادشهر اختصاص یافت
عکس آرشیو است

گنبدکاووس- ایرنا- فرماندار آزادشهر از تخصیص سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از منابع اعتباری مربوط به سفر ۱۳ اسفند سال ۱۴۰۰ رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان گلستان برای تکمیل برخی پروژه‌های عمرانی و زیرساختی به این شهرستان خبر داد و گفت: تخصیص این میزان اعتبار معادل ۵۲ درصد از مجموع اعتبارات مصوب این بخش است.

سیدجواد کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تخصیص این میزان اعتبار برای تکمیل ۱۹ پروژه عمرانی و زیرساختی در بخش‌های گوناگون از جمله «آموزش و پرورش، بنیاد مسکن، جهادکشاورزی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارتخانه‌های نیرو، کشور و نفت» بوده است.

وی اضافه کرد: بیشترین اعتبار عمرانی مصوب برای آزادشهر در جریان سفر اسفند سال ۱۴۰۰ رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به گلستان مربوط به حوزه راه و شهرسازی و تکمیل طرح تعریض جاده آزادشهر - خوش ییلاق بود که از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده، تاکنون ۷۵۳ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

کریمی ادامه داد: پیش‌بینی ۳۰۰ میلیارد ریال برای گازرسانی به هفت روستای مناطق کوهستانی آزادشهر شامل «رودبار، قشلاق، معصوم آباد، اسلام آباد قشلاق، حاجی آباد، وطن و نرگس چال» از دیگر مصوبات سفر دولت به گلستان بود که با تخصیص ۱۰۰ درصد آن اهالی این روستاها از گاز طبیعی برخودار شدند.

وی همچنین گفت: درحوزه وزارت نیرو سه پروژه شامل تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب آزادشهر با هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و تکمیل آبرسانی به این شهر با ۵۰۰ میلیارد ریال و نیز اصلاح و بهینه سازی شبکه‌های فرسوده و رفع حریم برق با ۲۵ میلیارد ریال تصویب شد.

فرماندار آزادشهر افزود: برای تکمیل پروژه شبکه فاضلاب شهری آزادشهر تاکنون ۹۰۰ میلیارد ریال و برای طرح آبرسانی به این شهر نیز ۴۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است ضمن اینکه ۱۰۰ درصد ۲۵ میلیارد ریال طرح اصلاح و بهینه سازی شبکه برق اختصاص یافت.

به گفته وی، هم اکنون طرح فاضلاب این شهر ۶۰ درصد و آبرسانی به این شهر نیز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کریمی، اختصاص ۶۵ میلیارد ریال از ۱۱۰ میلیارد ریال برای ۲ پروژه حوزه آموزش و پرورش آزادشهر، تخصیص ۱۵ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال برای ایمن سازی روستای نرگس‌چال، اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال برای احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی و بهسازی مدول دوم تصفیه خانه ناحیه صنعتی آقچلی و تخصیص ۶۵ میلیارد ریال برای تکمیل مجتمع فرهنگی آزادشهر و احداث کتابخانه عمومی نگین شهر را از دیگر اعتبارات اختصاص یافته به این شهرستان از محل سفر اول رییس جمهور به گلستان ذکر کرد.

وی ادامه داد: دولت برای تکمیل استادیوم ورزشی آزادشهر ۳۰ میلیارد ریال و برای احداث تصفیه خانه پسماند این شهرستان هم ۷۰ میلیارد ریال تخصیص داد.

فرماندار آزادشهر همچنین گفت: در مصوبات سفر اول رییس جمهور به گلستان برای ۶ پروژه حوزه کشاورزی این شهرستان نیز حدود هزار میلیارد ریال اعتبار تصویب شد که تاکنون ۱۹۳ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

کریمی اضافه کرد: لایروبی بخشی از گرگانرود و قره سو و اجرای و زهکشی ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی، اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه کوهمیان و تیل آباد، تامین و انتقال آب اراضی شیبدار تیل آباد، مرمت و بهسازی ۵۵ هکتار از آب بندان‌های مرزبن، وامنان و نوده خاندوز و اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری از پروژه‌های بخش کشاورزی آزادشهر است.

شهرستان آزادشهر با افزون بر ۱۰۷ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha