تیغ تیز نبود زیرساخت بر گلوی تیراندازی با کمان البرز

کرج-ایرنا- تیراندازی با کمان از آن دسته از ورزش‌هایی است که در استان البرز توانسته طرفداران بسیاری را به دور خود جمع کند و یکی از رشته‌های موفق در زمینه کشف استعدادها و البته قهرمان‌پروری باشد.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون حدود ۴۰۰ ورزشکار در رده‌های سنی مختلف در البرز در رشته تیراندازی با کمان مشغول به فعالیت هستند، رشته مهیج و پرطرفداری که توانسته جوانان و نوجوانان زیادی را به سمت خود جذب کند.

اما با وجود برخورداری البرز از این تعداد ورزشکار، رشته تیراندازی با کمان در این استان در حوزه زیرساختی و امکانات به صورت جدی با مشکل و محدودیت امکانات مواجه است و به جرات می‌توان گفت که نبود همین امکانات سبب شده تا استعدادهای زیادی که می‌توانند برای آینده این رشته افتخارآفرینی کنند از دست برود.

۴۰۰ ورزشکار و یک زمین تمرین

۴۰۰ ورزشکار سازمان یافته در استان البرز در رشته تیراندازی با کمان مشغول به فعالیت هستند، این در حالی است که برای این ورزشکاران تنها یک زمین آن هم در ورزشگاه شریعتی کرج وجود دارد که به هیچ وجه جوابگوی نیاز این رشته ورزشی و ورزشکاران نیست.

به عنوان مثال ورزشکاران در دیگر شهرستان‌ها از جمله فردیس برای انجام تمرینات ورزشی خود، باید یک مسافت و البته هزینه زیادی را تقبل کرده و تمرینات خود را در ورزشگاه شریعتی انجام بدهند چرا که زمین و یا سالن دیگری برای تمرین وجود ندارد.

حال این سوال پیش می‌آید که چند نفر از ورزشکاران ما توانایی طی کردن این مسیر طولانی و در کنار آن از پس پرداخت هزینه‌ها به خصوص حمل و نقل برمی‌آیند؟آیا مواردی از این قبیل سبب بی‌انگیزگی در جوانان و نوجوانان و در نهایت از بین رفتن این استعدادها نمی‌شود؟.

سرانه ورزشی در البرز پاسخگوی نیاز ورزشکاران نیست

در همین رابطه رییس هیات تیراندازی با کمان البرز در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا با بیان اینکه سرانه ورزشی در این استان به هیچ‌عنوان جوابگوی نیاز ورزشکاران نیست، گفت: رشته تیراندازی با کمان البرز به صورت جدی از ضعف زیرساخت‌ها رنج می‌برد و این مساله مشکلات زیادی برای جذب ورزشکاران واستعدادهای جدید ایجاد کرده است.

بهزاد پاکزاد با اشاره به حضور ۲ البرزی در سال ۱۴۰۲ در بدنه تیم‌ملی تیراندازی با کمان جمهوری‌اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: با این وجود به دنبال فعال کردن هیات‌های شهرستانی هستیم تا بتوانیم استعدادهای بیشتری را شناسایی و وارد هیات کنیم، اما هیات برای انجام تمرین به صورت جدی در مضیقه بوده و نیاز به زمین و سالن دارد.

وی با بیان اینکه تیراندازی با کمان در البرز از ظرفیت‌های بسیار زیادی به خصوص از نظرورزشکاران برخوردار است، تصریح کرد: این در حالی است که اگر این امکان ایجاد شود که بتوانیم از جغرافیای استان برای انجام تمرینات خود استفاده کنیم به طور قطع نه تنها ورزشکاران بیشتری را جذب خواهیم کرد بلکه در کنار آن شاهد افتخارآفرینی ورزشکاران البرزی در سطح کشوری و ملی خواهیم بود.

رییس هیات تیراندازی با کمان البرز در ادامه با اشاره به راه‌اندازی باشگاه خصوصی در رشته تیراندازی با کمان در این استان، گفت: قول‌هایی نیز در خصوص زمین ورزشگاه انقلاب به ما داده شده است و در کنار آن نیز نیاز داریم تا شاهد بازگشایی باشگاه های خصوصی دیگری در البرز بوده تا بخشی از نیاز این رشته ورزشی را مرتفع و شاهد بارور شدن هر چه بیشتر آن باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha