۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85282322
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گرانی تجهیزات عامل کم توجهی به رشته تیراندازی با کمان در قزوین

قزوین _ ایرنا _ رییس هیات تیراندازی با کمان استان قزوین گفت: مهمترین عامل اصلی کم توجهی عموم مردم به این رشته مهیج، گرانی قیمت تجهیزات آن از جمله تیر و کمان است.

ابراهیم برخورداری روز دوشنبه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از آنجایی که اکثر تجهیزات رشته تیر و کمان وارداتی بوده و با قیمت ارز محاسبه می شود، تهیه این ابزار برای هیات های ورزشی مشکل و حتی غیرممکن بوده و تنها کاری که برای توسعه و پیشرفت این رشته می توان انجام داد، بسترسازی و آموزش های لازم به ورزشکاران این رشته است.

وی با بیان اینکه براساس آخرین ارزیابی فدراسیون تیراندازی با کمان، قزوین جزو ۵ استان برتر این رشته ورزشی بوده، تاکید کرد: طی ۲ سال گذشته رشته تیراندازی با کمان در این استان وضعیت خوب و مطلوبی داشته و در حال نیز در پنج شهرستان استان قزوین تیراندازان ما مشغول تمرین و آموزش های لازم هستند.

نماینده ایران در المپیک تابستانی ۲۰۱۲ لندن خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم هیات تیراندازی با کمان استان قزوین برگزاری مسابقات فصلی این رشته در رده های سنی مختلف و در ۲ بخش مردان و زنان است که انجام همین مساله باعث شده تا تیراندازان قزوین آمادگی خود را در هر شرایطی برای حضور در رقابت های کشوری حفظ کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده مبنی بر برگزاری رقابت های چند جانبه تیراندازی با استان های همجوار، خوشبختانه نخستین دوره این رقابت ها مهر ماه گذشته با حضور استان های همدان، زنجان، البرز به میزبانی قزوین در سطح بسیار خوب و راضی کننده ای برگزار شد.

به گفته این قهرمان سابق تیراندازی کشورمان، در حال حاضر تیم سورنا البرز نماینده استان قزوین در مسابقات لیگ برتر مردان تیراندازی با کمان بخش ریکرو حضور دارد.

برخورداری با اشاره به ۱۵ تیرانداز بیمه شده ورزشی که در بخش تیر و کمان فعالیت دارند، تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر قهرمانان و مربیان شاخصی در این رشته فعالیت دارند که می توان به جبرییل عبادی که در مسابقات پاراآسیایی هانگژو به عنوان مربی نیز حضور داشت و توانست به همراه شاگردانش ۹ مدال رنگارنگ کسب کنند، اشاره کرد.

وی اضافه کرد: حسین هادی نیا نیز از دیگر ورزشکاران به نام این رشته در قزوین است که در رشته کامپوند با تیم ملی دانشجویان کشورمان به مسابقات جهانی این رشته اعزام شده است.

برخورداری، کشف استعداد از رده های پایه را رمز موفقیت در هر رشته ورزشی عنوان کرد و افزود: سرمایه گذاری و برنامه ریزی های مناسبی در این بخش نیز صورت گرفته تا جایی که در چهارمین دوره مسابقات استعدادهای برتر رشته تیراندازی با کمان که اخیرا به میزبانی استان آذربایجان شرقی برگزار شد، تیم قزوین توانست به مدال برنز این دوره از مسابقات دست پیدا کند.

رییس هیات تیراندازی با کمان استان قزوین اضافه کرد: در بخش زیرساختی خوشبختانه در استان قزوین مشکلی وجود ندارد و با کمک اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری ها سعی شده تا در همه شهرستان های استان حداقل یک زمین تمرین مناسب برای ورزشکاران این رشته راه اندازی و به بهره برداری برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha