«من شهردارم» / اجرایی شدن ۷۰ درصد طرح‌های پیشنهادی مردم در قلب پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۶ تهران با اشاره به استقبال و مشارکت قابل توجه شهروندان در مرحله اول طرح «من شهردارم»، گفت: تاکنون ۷۰ درصد از طرح‌هایی که از طرف مردم مورد درخواست بوده در این منطقه اجرایی و عملیاتی شده است.

سید مرتضی روحانی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته به پیشنهاد شهردار تهران طرح «من شهردارم» در مناطق مختلف پایتخت اجرایی شد.

وی افزود: سامانه ای شکل گرفت و شهروندان تهرانی در آن نسبت به ارائه نظرات و پیشنهادات در راستای رفع مشکلات محلات و مناطق خود اقدام کردند.

شهردار منطقه ۶ تهران ادامه داد: سال گذشته نزدیک به ۱۸ هزار نفر از شهروندان منطقه در این طرح مدیریت شهری مشارکت و ۴۵ پروژه شهری را برای اجرا در منطقه خود انتخاب کردند که ۷۰ درصد این پروژه‌ها با بودجه نزدیک به ۶۵۰ میلیارد ریالی تاکنون به مرحله اجرا رسیده و تا پایان سال جاری نیز به ۱۰۰ درصد خواهند رسید.

روحانی با بیان اینکه بیشتر درخواست های مردمی در بخش‌های عمرانی، ترافیکی و فضای سبز بوده است، گفت: به عنوان مثال در خیابانی همچون اکبری، نهری از سال‌های گذشته احداث شده بود که اصلا نیاز نبود و منجر به ترافیک در این خیابان شده بود که با حذف این نهر یک و نیم متر به خیابان اضافه و رفت و آمد خودرویی تسهیل شد و یا احداث دوربرگردان و پیاده رو سازی معابر از دیگر اقدامات در طرح «من شهردارم» بود.

 «من شهردارم» / اجرایی شدن ۷۰ درصد طرح های پیشنهادی مردم در قلب پایتخت

روحانی با بیان اینکه در مرحله دوم طرح من شهردارم نیز تلاش می‌کنیم میزان مشارکت شهروندان منطقه را افزایش دهیم، یادآور شد: از شهروندان منطقه ۶ درخواست داریم همچون گذشته در کنار مدیریت شهری باشند و ما را در انتخاب و اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی یاری کنند.

وی با بیان اینکه در مرحله اول طرح، سامانه فقط در یک بازه زمانی تعیین شده باز بود، افزود: در این مرحله سامانه برای مشارکت و همفکری مردمی تا آخر سال باز است و شهروندان می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را ارسال کنند اما پیشنهاد می‌شود با توجه به محدودیت در سال مالی شهرداری تهران هر چه زودتر طرح‌ها و پیشنهادات مد نظر خود را با ما در میان بگذارند.

به گزارش ایرنا، ابر پروژه اجتماعی «من شهردارم» از سال گذشته و در دوره مدیریت شهری کنونی طراحی و امسال برای دومین بار در کلانشهر تهران به اجرا در می‌آید.

شهروندان تهرانی در این طرح، می‌توانند با نصب «اپلیکیشن شهرزاد» یا با مراجعه به سایت شهرزاد به نشانی Shahrzad.city و یا از طریق سامانه‌های اینترنتی Tehran.ir و manshahrdaram.tehran.ir، نیاز عمرانی، خدمات شهری، فرهنگی، شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک، ورزشی و اجتماعی محله و منطقه محل سکونت خودشان را بعنوان «پروژه منتخب» ثبت کنند تا شهرداری تهران با اختصاص بودجه، آن پروژه را اجرا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha