یکهزار و ۸۰۰ بیمار جدید در پویش ملی سلامت در سمنان شناسایی شدند

سمنان - ایرنا - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: طبق گزارش‌ها با اجرای پویش ملی سلامت با هدف غربالگری بیماری‌های دیابت و پرفشاری خون در مناطق تحت پوشش این دانشگاه تا کنون یکهزار و ۸۰۰ بیمار جدید شناسایی شدند.

سعید کساییان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پویش ملی غربالگری دیابت و پرفشاری خون از بیستم آبان آغاز شد و تا پانزدهم دی ۱۴۰۲ ادامه دارد که هدفگذاری این پویش غربالگری ۷۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال سن در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان است.

در پویش ملی سلامت در واقع شناسایی بیماریهایی غیرواگیر به ویژه دیابت و فشار خون در افراد مدنظر است. بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۸۳ درصد از کل مرگ و میرهای بیمارستانی مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است، سالانه مرگ ۳۰۰ هزار نفر به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی است و ۳۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال فشارخون بالا دارند. ۶۰ درصد نیز از فشارخون خود بی خبرند و ۳۰ هزار مرگ در سال به خاطر دیابت در کشور اتفاق می افتد.

وزارت بهداشت و درمان پیش‌بینی کرده است با اجرای پویش ملی سلامت بتوان از نیم میلیون مرگ بیماری‌های غیرواگیر و ۳۰ هزار مرگ ناشی از دیابت پیشگیری کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بیان کرد: ۳۱۰ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال جامعه هدف تحت پوشش این دانشگاه محسوب می‌شوند که اکنون ۲۳ درصد این جمعیت با شرکت در پویش ملی سلامت از لحاظ بیماری دیابت و فشارخون غربالگری شدند.

وی ادامه داد: یک درصد در زمینه بیماری دیابت و یک و نیم درصد در زمینه فشار خون برابر با یکهزار و ۸۰۰ نفر بیمار جدید شناسایی شد که طبق گزارش‌ها تا این لحظه بیشترین شناسایی بیماری در بین شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مربوط به گرمسار است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: افراد برای بررسی سلامت خود در قالب پویش غربالگری بیماری‌های دیابت و فشارخون می‌توانند به مراکز و خانه‌های بهداشت در نقاط مختلف تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۴۸۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان را تشکیل می‌دهد که غربالگری افراد بالای ۱۸ سال شامل ۳۳۰ هزار نفر هدفگذاری شده است.

پویش ملی سلامت به همت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان از مرکز خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) سمنان آغاز شد. خبر آغاز این پویش و رونمایی از پوستر آن را اینجا بخوانید و فیلم مربوط به آن را ببینید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha