فعالیت مرکز درمان ناباروری در شاهرود با تولد ۴۵۰ نوزاد

شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: ۴۰۰ نوزاد با درمان دارویی و ۵۰ نوزاد حاصل از بارورکردن تخمک در آزمایشگاه(IVF) طی ۲ سال گذشته در مرکز فوق تخصصی تشخیص و درمان ناباروری شکوفه در بیمارستان بهار این شهر متولد شدند.

حسین شیبانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرکز به عنوان بزرگترین مرکز تشخیصی و درمانی ناباروری در استان سمنان، با هدف ارایه خدمات درمانی به زوج‌های نابارور در سال ۱۳۹۹ شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر، خدمات تخصصی و فوق تخصصی باروری را با بالاترین کیفیت و طبق تعرفه‌های دولتی به مراجعان ارایه می‌دهد.

وی با بیان اینکه مشاوره و ویزیت‌های تخصصی زوج‌ها توسط فلوشیپ‌های ناباروری زنان و مردان این مرکز انجام می‌شود، ابراز کرد: تشخیص علت ناباروری و همچنین اقدام‌های درمانی لازم توسط متخصصان صورت می‌گیرد.

شیبانی با اشاره به اینکه درمان‌های فوق تخصصی ناباروری در بالاترین سطح خدمت‌رسانی(سطح سه) در این مرکز ارایه می‌شود، بیان کرد: متخصص زنان با مدرک فلوشیپ ناباروری زنان، متخصص اورولوژی با مدرک فلوشیپ آندرولوژی و متخصص جنین شناسی با مدرک دکترای بیولوژی تولید مثل، در این مرکز فعالیت دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: با توجه به شرایط، مدت زمان بیماری، سن و علت ناباروری، درمان‌های متفاوتی برای زوج‌ها توسط گروه درمانی اتخاذ می‌شود.

انجام انواع جراحی‌ها مردان و زنان در مرکز تخصصی ناباروی شاهرود

وی با بیان اینکه در این مرکز علاوه بر درمان‌های دارویی معمول در روند درمان ناباروری اعمال جراحی مرتبط با زنان نیز انجام می‌شود، افزود: جراحی هیستروسکوپی و لاپاراسکوپی در زنان و همچنین اعمال جراحی مرتبط با مردان مانند واریکوسل و استحصال اسپرم از بافت بیضه در این مرکز قابل انجام است.

شیبانی با اشاره به اینکه روش‌های درمانی IUI، IVF ICSI و انجماد تخمک، اسپرم و جنین در آزمایشگاه جنین‌شناسی این مرکز در سطح پیشرفته با درصد موفقیت مطلوب انجام می‌شود، ابراز کرد: در آزمایشگاه آندرولوژی، آزمایش‌های عادی و تخصصی اسپرم مانند DFI انجام می‌شود.

فعالیت مرکز درمان ناباروری در شاهرود با تولد ۴۵۰ نوزاد

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: روش‌های درمانی جدید مانند PRP جهت بهبود فعالیت تخمدان در زنان با سن پایین و ذخیره تخمدان کم قابل انجام است.

موفقیت تولد نوزاد با عمل جراحی میکروسکوپی مردان

وی از تولد نخستین نوزاد سالم حاصل از عمل میکروسکوپی جراحی مردان(Micro-TESE) طی سال‌جاری در این مرکز خبر داد و گفت: تولد این نوزاد یکی از دستاوردهای مهم در سطح کشور و استان سمنان محسوب می‌شود.

شیبانی تصریح کرد: در این مرکز با حضور متخصص پریناتولوژیست از این پس، مادران باردار پرخطر، ویزیت و اقدام‌های درمانی لازم مانند آمنیوسنتز، CVS برای آنها انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ابراز کرد: ناباروری، به معنای موفق نبودن زوجین در بارداری پس از رابطه جنسی محافظت نشده در مدت یک سال است.

وی با بیان اینکه ناباروری می‌تواند به علت وجود اختلالات زنانه، مردانه، ترکیبی از هر دو و یا بدون علت مشخصی در زوج‌ها باشد، ابراز کرد: امروزه راهکارهای ایمن و موثری جهت درمان ناباروری و بهبود وضعیت باروری زوج‌ها وجود دارد.

دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سال ۱۳۵۰ با عنوان آموزشگاه بهیاری زیر نظر جمعیت هلال احمر فعالیت خود را آغاز کرد و سال ۱۳۵۲ زیر نظر وزارت بهداری آن زمان به مدرسه عالی مامایی تغییر نام یافت. سال ۱۳۶۱ با نام دانشکده پرستاری و مامایی شهید باهنر و از سال ۱۳۷۱ با عنوان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با هفت معاونت، ۲ شبکه بهداشت، ۲۰ پایگاه امداد جاده‌ای، یک پایگاه امدادهوایی، ۶۴ خانه بهداشت و ۱۶۰ عضو هیات علمی، زیر نظر مستقیم وزارت بهداشت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

دانشکده‌های پزشکی، پرستاری و مامایی، پیراپزشکی و بهداشت با بیش از ۲ هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فعال است.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha