۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85318841
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار خانه محیط زیست در کشور فعال است

زنجان - ایرنا- معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: هم اکنون ۲ هزار خانه محیط زیست در کشور فعال است تا اعضای آن،‌ مباحث محیط زیستی را در مناطق مختلف کشور مطالبه گرانه پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نوراله مرادی روز دوشنبه در نشست خبری،‌ افزود: خانه های محیط زیست منشا خدمات بسیار ارزشمندی بوده و بسیاری از رویدادهای محیط زیستی حول این خانه ها برگزار شده است.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: با شکل گیری همین خانه ها طرح اجتماعی پسماند با همکاری دهیارها در حال انجام بوده که بسیاری از هزینه را کاهش داده است.

وی خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی ها روز ملی آموزش همگانی حفظ محیط زیست از سال ۱۴۰۳ در تقویم رسمی کشور جای می گیرد که بسیار نوید بخش است.

این مسوول با گله مندی از بی توجهی وزارت آموزش و پرورش به مقوله مهم محیط زیست، گفت: آشنایی دانش آموزان با محیط زییست می تواند در آینده در مدیریت این حوزه نقش بسیار تاثیر گذاری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه این وزارتخانه در حوزه محیط زیست کم کاری کرده است، گفت: این موضوع موجب شده آنگونه که باید و شاید بهره برداری خردمندانه ای از محیط زیست نداشته باشیم.

معاون سازمان محیط زیست کشور ادامه داد: هرگاه اندیشه محیط زیستی در آموزش و پرورش شکل بگیرد به یقین حال محیط زیست نیز خوب خواهد شد.

وی به موضوع آلودگی و مشکلات محیط زیستی اخیر نیز اشاره کرد و گفت: این سازمان حاکمیتی بوده ولی متاسفانه در گذشته ضعیف نگه داشته شده است و ما هم اکنون تلاش می کنیم به جایگاه خود برسد.

این مسوول با بیان اینکه دستگاه های دیگر آنگونه که باید و شاید وظایف خود را طبق قانون در حوزه محیط زیست به خوبی انجام نمی دهند، ادامه داد: در خصوص هوای پاک، دستگاه های زیادی متولی هستند اما مسوولیت اجرای آن بر عهده محیط زیست است.

وی با تاکید بر اینکه کارهای دیگری را باید دستگاه های متولی انجام دهند، اظهار داشت: سازمان محیط زیست یک سازمان مردمی پایه است و باید برای تحقق وظایف آن فرهنگ محیط زیستی در جامعه داشته باشیم.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌ زیست ادامه داد: این در حالی است که اصل ۵۰ قانون اساسی موضوع حفاظت از محیط زیست را بر همگان تاکید و تبیین کرده است.

مرادی با بیان اینکه سازمان محیط زیست باید یک زبان گویا داشته باشد که متاسفانه در سال های گذشته وجود نداشته است، افزود: یکی از کارهای مهم این سازمان در دولت سیزدهم ایجاد ارتباط و شناسایی گروه ها و مخاطبان جدید است.

وی توجه به گروه های مختلف را از جمله راهکارهای همکاری و توسعه محیط زیست در کشور عنوان کرد و گفت: در این راستا انعقاد تفاهم نامه هایی با دستگاه های مختلف در حال انجام است.

این مسوول برنامه این سازمان را همکاری با پژوهشکده محیط زیست و آموزش صاحبان صنایع اعلام و خاطر نشان کرد: این سازمان هیچ تسامحی با صنایع آلاینده ندارد و مجدانه پیگیر مسائل محیط زیستی است.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha