جودوکاران در پویش دوشنبه‌های انتقال خون خراسان رضوی شرکت کردند+فیلم

مشهد- ایرنا- مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: جمعی از ورزشکاران هیات جودوی این استان با هدف ترویج فرهنگ اهدای خون در دومین هفته از پویش «دوشنبه‌های ورزشی» این نهاد شرکت کردند.

مصطفی مهدوی ارفع روز دوشنبه در حاشیه اجرای این پویش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پویش با هدف پیوند ورزش و اهدای خون از هفته گذشته در مشهد آغاز شده است و فقط در روزهای دوشنبه برگزار می شود.

وی بیان کرد: در دومین هفته از برگزاری این پویش ورزشکاران هیات جودو با حضور در پایگاه‌ اهدای خون امام رضا(ع) برای ترغیب ورزشکاران و جوانان در راستای ترویج فرهنگ ایثار اهدای خون اقدام به اجرای نمایش در محوطه ساختمان و پس از آن اقدام به اهدای خون خود کردند.

دبیر هیات جودوی استان خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم گفت: امروز ۱۸ نفر از ورزشکاران هیات جودو در پویش دوشنبه های اهدای خون استان شرکت کردند.

حسن دوشنگی افزود: جودوکاران در راستای رسالت خود، خدمت به مردم و به منظور تامین خون مورد نیاز ۶۳ بیمارستان تحت پوشش اداره کل انتقال خون استان و ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای خون در این پویش حضور یافته اند.

جودوکاران در پویش "دوشنبه‌های ورزشی" انتقال خون خراسان رضوی شرکت کردند+فیلم

به گزارش ایرنا، نخستین برنامه از پویش دوشنبه های ورزشی انتقال خون خراسان رضوی، ۱۳ آذر ماه امسال با حضور هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی و ۲۵ نفر از ورزشکاران این رشته در پایگاه انتقال خون امام رضا(ع) در مشهد آغاز شد.

اداره‌ کل انتقال خون خراسان رضوی وظیفه تامین خون ۶۳ بیمارستان این استان را بر عهده دارد.

هم‌اکنون ۱۳ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا(ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستانهای تربت‌جام و کاشمر فعال است.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha