کمبودی در تامین گاز مایع در آستارا وجود ندارد

آستارا - ایرنا - فرماندار شهرستان آستارا گفت: هیچ کمبودی در خصوص تامین گاز مایع در شهرستان آستارا وجود ندارد.

محمدرضا شهاب زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: اوایل ماه جاری با توجه به تغییر قیمت گاز مایع که توسط دولت ابلاغ شده بود، شاهد نابسامانی هایی از سوی برخی افراد بودیم که با مدیریت و اقدام شرکت فرآورده های نفتی توانستیم این وضعیت را پشت سر گذاریم.

وی افزود: شهرستان آستارا در هر ماه ۹۰ تن گاز مایع مصرف دارد که این مقدار از سه شرکت بوتان، پرسی و چوببر تهیه و در اختیار مشترکان و مصرف کنندگان قرار می گیرد.

فرماندار آستارا ادامه داد: با دستور عمل اعلامی در حال حاضر گاز مایع به صورت یک نرخی در بازار توزیع می شود که میزان آن در یازده کیلو ۲۷۹ هزار ریال است و مصوبه قبلی در خصوص دو نرخی بودن آن لغو شده است.

شهاب زاده خاطرنشان کرد: در شهرستان آستارا مصرف کنندگان گاز مایع شامل طیف گسترده ای می شوند که علاوه بر مشترکین خانگی اصناف چون رستوران داران، زنبورداران و غیره را هم در بر می گیرد و طبق دستور العمل ابلاغی همه بایدبرای دریافت گاز یارانه ای در سامانه درخواست فرآورده های نفتی(صدف) ثبت نام کرده تا شرکت توزیع بتواند به صورت سیستمی به آنها فرآورده بفروشد.

وی تاکید کرد:‌ هیچ بخشی از فرآیند توزیع فرآورده از طریق دستی صورت نمی گیرد و همه اصناف باید به سامانه مراجعه کرده و با تکمیل فرایند و ارائه شماره کارت مقدار سهمیه خود را دریافت نماید زیرا در غیر این صورت با مشکل تامین گاز و سایر فرآورده ها مواجه خواهند شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا بیان کرد:‌ همه اصناف برای دریافت فرآورده های نفتی و گازی باید در خصوص دریافت پروانه کسب خود اقدام نمایند، زیرا میزان سهمیه فقط به کسانی تعلق می گیرد که پروانه فعالیت داشته باشند.

شهاب زاده گفت: در خصوص مشترکین خانگی با توجه به ثبت نام در سامانه صدف و شماره کارت ثبت شده ث، هر ماه ۵۰ کیلو گاز مایع برای آنها شارژ می شود و این موضوع در خصوص نفت سفید و دیگر فرآورده ها نیز انجام می شود.

وی اظهارکرد:‌ سال گذشته در شهرستان آستارا ۱۱۰۰ مشترک خانگی داشتیم که با مدیریت دولت سیزدهم توانستیم به بسیاری از روستاها گاز رسانی کرده و امسال مشترکین خانگی به ۵۴۰ خانوار رسیده است که در خصوص گازرسانی به آنها نیز اقدام خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha