۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۴
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85319744
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

قوی‌ترین گردان حماس در کدام منطقه غزه مستقر است؟

تهران- ایرنا- یکی از تحلیلگران صهیونیست می گوید که رزمندگان مقاومت به خوبی طی سال‌های گذشته خود را آماده کرده‌اند و نظامیان رژیم صهیونیستی از توان نظامی و تجهیز نیروهای حماس حیرت زده هستند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «یوآف زیتون» تحلیلگر نظامی مرکز صهیونیستی «یانت» به نقل از منابع امنیتی ویژه رژیم اسراییل فاش کرد که ارتش اشغالگر واقف است که نابودی حماس در غزه ظرف چند ماه محقق نخواهد شد.

این تحلیلگر آورده است که نیروهای حماس به خوبی طی سال‌های گذشته خود را آماده کرده‌اند و نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از توان و تجهیز حماس حیرت زده شده‌اند.

به نوشته رای الیوم، زیتون در ادامه از مهلت آمریکا به این رژیم برای پایان جنگ تا اواخر ماه جاری یا پایان ژانویه خبر داد، البته اگر اوضاع به زعم او مطابق روال پیش برود و حادثه خاصی که دامنه جنگ را گسترش ندهد، رخ ندهد.

این تحلیلگر می گوید: مسئولان اسرائیلی به دنبال تداوم جنگ به امید پایان دادن به حکومت حماس در غزه و نابودی توان نظامی آن هستند؛ اما در عرصه میدانی، ارتش روز به روز بر حیرتش از توان حماس افزوده می‌شود، زیرا ارتشی واقعی است که طی سالیان گذشته در فاصله ۵۰ دقیقه ای از تل آویو ایجاد شده است.

زیتون درباره توان حماس برای رویارویی با ارتش رژیم صهیونیستی هم می افزاید: آنها صدها هزار سلاح از جمله انواع آر پی جی دارند که سلاح اصلی آنهاست. همچنین آنها موشک اندازهای پیشرفته و پهپادهای انفجاری و پهپادهای هجومی در اختیار دارند.

وی ادامه می دهد که رزمندگان حماس همچنین تیربار، کلاشینکف و قناصه از نوع «دراگونوف» و نیز سیستم های ارتباطی پیشرفته و بمب‌هایی در اندازه های مختلف و مقادیر زیادی سلاح دارند.

این تحلیلگر به حمله به شمال غزه اشاره کرده و اضافه می کند: نبردهای شدید در «بیت حانون» نشان دهنده این است که روند جنگ ماه‌ها به طول خواهد انجامید و تازه این جایی نیست که زبده ترین و قویترین نیروهای حماس در آن باشند.

زیتون درباره شجاعیه در شرق شهر غزه هم به نقل از افسر ارشد در تیپ ویژه «گولانی» می گوید: حماس قویترین گردان خود را در آنجا مستقر کرده است. روند جنگ در «شجاعیه» حداقل به شش ماه زمان نیاز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha