۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85320114
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۴۰۳ هکتار به مساحت شهرک های صنعتی لرستان اضافه شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان گفت: ۴۰۳ هکتار طی ۲ سال گذشته به مساحت شهرک های صنعتی استان اضافه و املاک در اختیار به یک هزار و ۶۱۳ هکتار رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرزاد محمدی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران استان افزود: ۶۷ هکتار از زمین های اضافه شده ملی و مابقی جزو مستثنیات بود که با رضایت مالکان شخصی خریداری شده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۸۰۴ قرارداد شرکت شهرک های صنعتی لرستان، ۱۷۵ فقره در دولت سیزدهم صادر شد که مساحت واگذار شده به این واحدها با مجموع فرصت شغلی سه هزار و ۱۱۷ نفر معادل ۸۷ هکتار می باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان حجم سرمایه گذاری قراردادهای منعقد شده در ۲ سال گذشته را ۵۰ هزار میلیارد ریال برشمرد و گفت: از مجموع تمامی قراردادهای منعقد شده در شهرک های صنعتی لرستان، ۴۶۳ فقره به مرحله بهره برداری رسیده که ۵۸ مورد از این تعداد با سرمایه گذاری سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و یک هزار و ۱۸۵ فرصت شغلی، در زمان فعالیت دولت سیزدهم بوده است.

اجرای ۹۸ پروژه زیرساختی در شهرک های صنعتی لرستان

محمدی همچنین با اشاره به در دست اجرا بودن ۹۸ پروژه زیرساختی در ۲۰ شهرک تصریح کرد: برای این مهم چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال پیمان سپاری شده و میانگین پیشرفت فیزیکی آنها معادل ۴۸ درصد است.

وی افزود: در این راستا زیرساخت گاز با ظرفیت ۵۰ متر مکعب بر ساعت، ۲۰ کیلومتر روشنایی، ۱۵ کیلومتر خطوط مخابرات، ۷۲ مگاولت آمپر برق، ۱۵۰ هزار متر مربع آسفالت ریزی و تصفیه خانه فاضلاب با حجم ۶۵۰ متر مکعب بر ساعت در دست اجرا می باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان اضافه کرد: همچنین عملیات اجرایی طرح توسعه شهرک صنعتی شماره سه خرم آباد، یک بروجرد، خوشناموند کوهدشت و منطقه ویژه اقتصادی ازنا به زودی برای سرمایه گذاری ها جدید آغاز می شود که سهم منطقه ویژه از این سطح، ۳۰۰ هکتار است.

محمدی با اشاره به به واگذاری ۱۱۵ واحد کارگاهی کوچک مقیاس و ساخت این واحدها با اعتبار ۸۲۷ میلیارد ریال بیان کرد: تخصیص اعتبار شهرک های صنعتی لرستان از سال ۹۵ تا ۹۹ یکسان بوده و در سال جاری به ۱۴۰۲ به حدود ۲ هزار و ۷۰۰ ریال رسید که نسبت به ابتدای دولت سیزدهم ۱۰ برابر شده و در مقایسه با سال گذشته ۷۳ درصد افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha