طرح تربیتی "نسل قاسم" در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- طرح تربیتی "نسل قاسم" برای ۲۰۰ نفر از نوجوانان پسر چهارمحال و بختیاری از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی در محل مصلای امام خمینی (ره) سه‌شنبه شب آغاز شد و تا ۲۴ آذر ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در آیین آغاز به کار این طرح اظهار داشت: یکی از الگوهای مهم برای نسل جوان و نوجوان کشور سردار دلها حاج قاسم سلیمانی است به‌طوری‌که این سردار شهید به سبب ارتباط با خدا و تذهیب نفس نه تنها توانست بر مردم کشور و مسلمانان بلکه بر ملت‌های غیرمسلمان نیز تاثیرگذار و تحول‌آفرین شد.

طرح تربیتی "نسل قاسم" در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام افزود: باید کوشید تا ارتباط خود را با خدا تقویت کنیم چرا که رمز محبوبیت حاج قاسم سلیمانی، ارتباط با خدا و سبک زندگی دینی بود.

وی به هجمه‌های دشمن در راستای انحراف کردن نسل‌های جوان و نوجوان کشور اشاره کرد و گفت: شیطان همواره در کمین است تا ما را از راه باز دارد و منحرف کند از همین رو باید قدرت تحلیل و تفکر خود را افزایش دهیم و فریب فتنه‌های دشمن را نخوریم.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: دشمن در رسانه‌های خود در تلاش است تا عملکرد نظام اسلامی را وارونه جلوه دهد اما ما با جهاد تبیین می‌توانیم این فتنه‌ها را خنثی کنیم.

نکونام با تاکید بر ولایتمداری بیش از پیش در جامعه اسلامی، افزود: ولی‌فقیه از ما می‌خواهد که یک انقلابی باشیم و انقلابی بودن یعنی اینکه در مسیر امام راحل حرکت کنیم و گناه و معصیت را در برنامه‌های خود راه ندهیم.

وی یادآرو شد: انتظار ما از نسل نوجوان اینست که در کنار وظایف دینی خود به وظایف سیاسی و اجتماعی نیز بپردازد و روحیه انقلابی خود را از دست ندهد.

۵۰ هزار نوجوان دختر و پسر در استان

طرح تربیتی "نسل قاسم" در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین اظهار داشت: بر اساس آخرین آمارهای موجود بیش از ۵۰ هزار نوجوان بین سنین ۱۲ تا ۱۶ سال در استان وجود دارد که نیمی از این جمعیت پسران هستند که به صورت نقطه‌ای از ۲۰۰ منطقه استان، ۲۰۰ نوجوان پسر برای اجرای طرح اردوی تربیتی نسل قاسم انتخاب شده است.

حجت‌الاسلام مهدی طاهری افزود: این اردوی تربیتی از مصلای شهرکرد آغاز می‌شود و سپس نوجوانان شرکت‌کننده به استان یزد سفر می‌کنند و در قالب طرح روایت پیشرفت، دستاودرهای انقلاب اسلامی را در این شهر مشاهده و آن را به رشته تحریر می‌آورند و در سفر به استان کرمان از موزه دفاع مقدس این شهر دیدن و به زیارت قبر مطهر شهید سلیمانی می‌روند و در نهایت به استان بازمی‌گردند.

وی تصریح کرد: در قالب این طرح، نوجوانان در کارگاه‌هایی نظیر "یک فنجان تفکر"، "یک قدم تا قله"، و مهارت‌های اجتماعی و آموزش سواد رسانه‌ای شرکت می‌کنند تا در نهایت انسجام اجتماعی شکل گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: نوجوانی دوره خاص و حساسی است و اگر از این دوران آموزش‌های تربیتی برای نوجوانان اجرا شود، تربیتی دینی آنها به شکل مطلوبی انجام می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با حدود یک میلیون نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha