دومین جشنواره اقوام ایرانی در چهارمحال و بختیاری آغاز به‌کار کرد

شهرکرد- ایرنا- دومین جشنواره اقوام ایرانی به میزبانی «فارسان» چهارمحال و بختیاری آغاز به‌کار کرد.

به گزارش ایرنا فرماندار فارسان روز جمعه در آیین افتتاح این جشنواره گفت: برگزاری دومین جشنواره اقوام ایرانی از امروز تا ۳۰ شهریورماه جاری در پارک «قلمستان» این شهرستان ادامه می‌یابد.

سیدهادی صالحی تاکید کرد: نخستین بخش این جشنواره، نمایشگاهی با ۱۳۰ غرفه است که در آن سوغات و صنایع‌دستی اقوام مختلف کشور و ۱۲ شهرستان استان برای عموم مردم به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: دومین محور جشنواره اقوام ایرانی، برگزاری جشن‌های عمومی در نقاط مختلف شهرستان فارسان با حضور هنرمندان استان‌های مختلف همزمان با هفته وحدت است.

صالحی تصریح کرد: سومین محور جشنواره اقوام ایران زمین برگزاری نمایش‌های موضوعی و تخصصی است که هر روز با یک محور برگزار می‌شود و روز جمعه با همایش پیاده‌روی خاتمه پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: هفت نمایش تخصصی فرهنگ و هنر اقوام ایران زمین، شاهنامه‌خوانی زنان اقوام ایرانی با نکوداشت بی‌بی مریم بختیاری، اقتصاد ایران با تکیه بر صنایع‌دستی، معتمدان و متنفذان، شهدا و جوانی جمعیت برگزار می‌شود.

۱۳۰ غرفه صنایع‌دستی برای دومین جشنواره اقوام ایران‌زمین در فارسان اختصاص یافت

دومین جشنواره اقوام ایرانی در چهارمحال و بختیاری آغاز به‌کار کرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۱۳۰ غرفه صنایع‌دستی، هنرهای سنتی و سوغات محلی برای دومین جشنواره اقوام ایران‌زمین در فارسان اختصاص پیدا کرد.

علیرضا جیلان تاکید کرد: دومین جشنواره اقوام و عشایر ایران‌زمین فارسان در سه بخش نمایشگاهی، جشن و برنامه‌های تولیدی برگزار می‌شود.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی با توجه به توان خود برای بهتر اجرا شدن برنامه‌های مرتبط با دومین جشنواره اقوام و عشایر ایران‌زمین فارسان کمک می‌کنند.

جیلان تصریح کرد: با توجه به برنامه‌های متنوع پیش‌بینی شده در دومین جشنواره اقوام و عشایر ایران‌زمین فارسان تمامی دستگاه‌های اجرایی به فراخور مأموریت خود می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، فارسان در ۳۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha