۲۰ داوطلب در انتخابات خانه مطبوعات استان سمنان ثبت‌نام کردند

سمنان - ایرنا - ۲۰ نفر با پایان مهلت نام‌نویسی انتخابات هیات مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان سمنان در سامانه این نهاد صنفی، داوطلب نامزدی شدند و منتظر بررسی صلاحیت‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهلت اعلام درخواست نامزدی انتخابات هیات مدیره و بازرسان ۲۰ استان کشور از جمله سمنان چهارشنبه شب در سامانه خانه مطبوعات به پایان رسید و هفت نفر با عنوان خبرنگار، پنج نفر مدیرمسوول، سه نفر نمایندگی روزنامه‌ رسمی و پنج نفر بازرس در انتخابات خانه مطبوعات استان سمنان نام‌نویسی کردند.

بر اساس ماده ۲۲ اساسنامه خانه مطبوعات، احراز شرایط و صلاحیت نامزدها و نظارت بر نحوه برگزاری و مراحل انتخابات به عهده اداره‌های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها است و مدیران کل ارشاد استان‌ها موظف هستند نتیجه قبولی یا رد صلاحیت نامزدها را با ذکر دلیل به شخص داوطلب اعلام کنند.

طبق اعلام خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور، رسیدگی به اعتراض‌های نامزدهای انتخابات هیات مدیره و بازرسان تا روز یکشنبه بیست و ششم آذر امکان پذیر است و اسامی نهایی نامزدها بیست و هفتم آذر و یک روز قبل از برگزاری انتخابات در سامانه خانه مطبوعات به تفکیک منتشر خواهد شد.

امکان انصراف الکترونیکی از نامزدی در سامانه فراهم شده و داوطلبان می‌توانند از روز ثبت‌نام تا بیست و پنجم آذر انصراف خود از انتخابات و عضویت در هیات‌ مدیره و بازرسی را در سامانه ثبت کنند.

انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات استان سمنان و ۱۹ استان دیگر از ساعت ۱۰ الی ۱۲ روز سه‌شنبه بیست و هشتم آذر ۱۴۰۲ به صورت الکترونیکی و با دستور انتخاب هیات مدیره برای مدت سه سال و بازرسان برای یک‌سال برگزار می‌شود.

به استناد ماده هشت اساسنامه، مجمع عمومی عادی خانه‌های مطبوعات و رسانه‌های استان‌ها با حضور نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حداقل نصف بعلاوه یک عضو برگزار می‌شود.

اداره امور خانه مطبوعات طبق اساسنامه به عهده هیات مدیره‌ای مرکب از هفت نفر عضو است که از رسته‌های مختلف و برای مدت سه سال و ۲ نفر بازرس به مدت یکسال با رأی مخفی اعضا انتخاب می‌شوند.

۲ نفر از مدیران مسئول و یا صاحبان امتیاز نشریات چاپی یا الکترونیک، سه نفر از روزنامه‌نگاران شاغل در رسانه‌های استان، یک نفر از مسئولان نمایندگی‌ها و سرپرستی روزنامه‌های سراسری و یک نفر از مسئولان نمایندگی خبرگزاری‌ها یا پایگاه‌های خبری سراسری، هفت عضو هیات مدیره این تشکل را تشکیل می‌دهند.

هم‌اکنون ۱۱۷ خبرنگار در استان سمنان عضو خانه مطبوعات هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha