به گزارش خبرنگار ایرنا، احمدرضا نقیبزاده روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: برای حضور گسترده فعالان و موسسات گردشگری بینالمللی تلاش میشود و استانداری و دفتر وزارت امورخارجه در فارس نیز در این زمینه همکاری خوبی داشتهاند.
وی افزود: حضور فعالان خارجی در این نمایشگاه فرصتی برای تعامل و جذب بیشتر گردشگر خارجی به فارس است، هرچند این کشورها نیز، جذب گردشگر ایرانی به کشورهایشان در مد نظر دارند.
مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری فارس ادامه داد: مشارکت بخش خصوصی در برپایی نمایشگاه گردشگری پارس، رویکردی منحصر به فردی است که امسال عملی شده و موجب اشتیاق این بخش برای همکاری و سرمایهگذاری در این عرصه میشود.
نقیبزاده گفت: یکی از اهداف نمایشگاه پارس را معرفی توانمندیهای فارس در صنایع دستی و ایجاد بازار مناسب برای فعالان این حوزه در ایام برگزاری نمایشگاه است و به این منظور ۲ سالن را به ارائه محصولات هنرمندان این حوزه اختصاص یافته است.
وی اضافه کرد: ایجاد تعامل بین فعالان گردشگری از اهداف موضوعی نمایشگاه گردشگری است چرا که اگر هر یک از و بخشها و میزهای تخصصی بخواهند در جذب و رونق گردشگری موفق باشند نیازمند ارتباط و تعامل با فعالان این حوزه هستند؛ به عنوان نمونه جذب گردشگر اقوام و عشایری نیازمند همکاری با شرکتهای مسافرتی و تعریف بستههای سفر است.
دبیر سیزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری پارس-شیراز و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تاکید کرد: این نمایشگاه باحضور گسترده آژانسهای مسافرتی و فعالان بخشهای مختلف گردشگری بستری مناسب برای تعامل و انعقاد تفاهم نامه همکاری است.
مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری فارس یادآور شد: همه تشکلها و انجمنهای گردشگری، میزهای ملی گردشگری ادبی و عشایری، کانون اتومبیلرانی و جهانگردی فارس و اقوام ایرانی برای حضور در این نمایشگاه گردشگری اعلام آمادگی کردهاند.
وی حضور فعال اصحاب رسانه برای پوشش رسانهای و همکاری در رونق صنعت گردشگری فارس از دیگر ویژگیهای سیزدهمین نمایشگاه بینالمللی پارس است و همه اتفاقات رسانهای منطبق با برنامه و اهداف تدوین شده است.
به گفته نقیبزاده با توجه به اهمیت طراحی و اجرای نمایشگاه گردشگری، نمایشگاه پارس با ۲ مجری جداگانه اجرا میشود که بخش اقوام و عشایر به عهده یک مجری مجزار است.
برگزاری نمایشگاه بزرگ پارس در هفت بخش مسقف و روباز
دبیر اجرایی نمایشگاه بینالمللی گردشگری پارس – شیراز در ادامه این نشست خبری گفت: این نمایشگاه بینالمللی در ۲ بخش فضای باز و مسقف برپا میشود که در بخش مسقف پنج سالن حافظ، سرو، بهار، نرگس و ملاصدرا به صنایع دستی و گردشگری اختصاص مییابد.
خسرو مقدسی افزود: بر این اساس ۲ سالن به غرفههای محصولات صنایع دستی و ۲ سالن به اقوام و خوراک اقوام اختصاص مییابد و سالن حافظ به عنوان بخش ویژه گردشگری میزبان اقامتگاههای بومگردی، تاسیسات هتلداری، ادارات مرتبط با گردشگری، هلدینگهای ساخت و ساز بومگردی، دانشگاههای دارای رشته گردشگری و شرکتهای دانش بنیان و دفاتر خدمات مسافرتی و کمپانیهای گردشگری بینالمللی خواهد بود.
وی اعلام کرد: تا کنون حضور ۲ کمپانی بزرگ گردشگری آلمان، ۲۰ آزانس هواپیمایی، هفت شرکت هواپیمایی داخلی و بینالمللی، ۲ سفارت کشورهای خارجی، اقوام ایرانی و صنایع دستی فارس قطعی شده و رایزنی برای افزایش حضور فعالان خارجی و مناطق آزاد ارس، اروند، کیش و قشم ادامه دارد.
مقدسی درباره بخش فضای باز نمایشگاه گردشگری پارس گفت: ۲ بخش غرفههای مربوط به گردشگری عشایر و خودروهای کلکسیونی برپا میشود و کانون اتومبیلیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام آمادگی کرده تا در این بخش خودروهای مرتبط با گردشگری را به نمایش بگذارد.
وی ارائه آموزشهای کاربردی گردشگری را از دیگر برنامههای این رویداد بینالمللی عنوان کرد و گفت: آموزشهای گردشگری با حضور اساتید ایرانی و بینالمللی به صورت حضوری و آنلاین از برنامههای جنبی این نمایشگاه است و کارگاههای تخصصی گردشگری عشایر نیز در حاشیه نمایشگاه برگزار میشود.
دبیر اجرایی جشنواره بینالمللی گردشگری پارس - شیراز عنوان کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه تبیین ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی فارس، ایجاد فرصت های جدید تجاری و درآمدزایی صنوف گردشگری استان، بهره مندی از بازارهای نوظهور بر پایه سلایق جدید گردشگری، دسترسی به بازرهای جدید با رویکرد توسعه گردشگری فارس، انتقال تجربیات و تقویت دیپلماسی عمومی، بسترسازی تعامل با شرکت ها و موسسات گردشگری ملی و بین المللی، فراهم آوردن بستری مناسب برای بیان ایدههای نو و خلاقانه، رونق کسب و کار و کارآفرینی، توسعه گردشگری پاک، آشنایی فعالین صنعت گردشگری با مباحث نوین(تولید محتوا، اینترنت اشیا و معرفی بسته های سفر با هدف توزیع همه زمانی و همه مکانی گردشگری در فارس است.
مقدسی اظهار کرد: نمایشگاه فرصتی برای تبلیغات زنده گردشگری و بسترسازی سانده در این عرصه است و وب سایت ۲ زبانه این نمایشگاه برای شکلگیری تعامل با فعالان بیان المللی طراحی شده است.
وی اظهار کرد: بر اساس ارزیابیها ۶۷ درصد از حاضران در نمایشگاهها مشتری بالقوه و ۸۱ درصد دارای قدرت خرید هستند که فرصت ارزشمندی برای رونق آفرینی در اقتصاد این حوزه به شمار میرود.
وی یادآور شد: فارس بیش از ۳۰ درصد از ظرفیت گردشگری و میراثی و فرهنگی کشور را به خود اختصاص داده و از ظرفیت بالایی برخوردار است.
سیزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه صنایع دستی فارس ۱۳ تا ۱۶ دی ماه امسال در شیراز برگزار میشود.
نظر شما