پیکر مطهر شهید گمنام در روستای شهیدستان میغان شاهرود خاکسپاری شد + فیلم

شاهرود - ایرنا - پیکر مطهر شهید گمنام دفاع مقدس روز یکشنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در شاهرود تشییع و در روستای شهیدستان میغان خاکسپاری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیکر مطهر شهید گمنام دفاع مقدس صبح امروز با حضور کم‌نظیر مردم شهیدپرور و ولایتمدار شاهرود از مقابل کانون بسیج جوانان به سمت میدان ساعت گل تشییع شد و پس از برگزاری آیین عزاداری به روستاهای «قلعه نو و خرقان» و «قلعه آقاعبدالله» برای وداع و خاکسپاری در روستای شهیدستان «میغان» منتقل شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شاهرود در حاشیه برگزاری آیین تشییع و وداع در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیکر شهید جوان ۲۲ ساله که در عملیات خیبر در منطقه جزیره مجنون به فیض شهادت نائل آمده بود، در روستای شهیدپرور میغان به خاک سپرده شد.

علی احمدی به تشییع پیکر مطهر پنج شهید گمنام دفاع مقدس روز ۱۶ آذرماه در شاهرود اشاره کرد و گفت: آیین استقبال و تشییع پیکر مطهر این شهیدان با حضور گسترده مردم ولایی و شهیدپرور شاهرود و همچنین حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان، حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود، ابوطالب جلالی معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شاهرود و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

وی با بیان اینکه آیین استقبال از این سروقامتان سرافراز در استان سمنان از شاهرود آغاز شد، ابراز کرد: این شهدای گمنام در عملیات‌های والفجر یک و مقدماتی منطقه فکه (۲۶،۱۹ و ۲۷ ساله)، خیبر در منطقه جزیره مجنون (۲۲ ساله) و کربلای پنج منطقه شلمچه (۲۱ ساله) به فیض شهادت نائل آمدند.

میغان، روستای نمونه کشور در تقدیم شهید

احمدی با اشاره به اینکه روستای شهیدستان میغان در زمان جنگ تحمیلی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت داشت، اظهار کرد: این روستا با تقدیم ۹۷ شهید بالاترین آمار شهدا نسبت به جمعیت در کشور را داراست.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شاهرود با بیان اینکه هم اکنون روستای شهیدستان میغان دارای چهار هزار و ۲۶۴ نفر جمعیت است، افزود: در این روستا ۲ خانواده دارای سه شهید و سه خانواده دارای ۲ شهید زندگی می‌کنند.

به گزارش ایرنا، روستای میغان در بخش بسطام و ۲۴ کیلومتری محور شاهرود به آزادشهر در استان گلستان قرار دارد.

شهرستان شاهرود بیش از یکهزار و ۱۰۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده و از استان‌های شاخص در تعداد شهدا و اعزام رزمندگان به جبهه‌های حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha