۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85325068
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سهم ناچیز ناوگان اتوبوسرانی همدان در حمل و نقل درون شهری

همدان- ایرنا- ناوگان اتوبوسرانی همدان با وجود اینکه سهم مهمی در کاهش ترافیک دارد و بهترین وسیله نقلیه عمومی برای جابجایی شهروندان به شمار می‌رود اما سهم ناچیزی در حمل و نقل درون شهری دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ترویج سبک زندگی ماشینی و گرایش گسترده مردم در استفاده از خودروهای شخصی برای تردد در شهرها سبب شده تا اغلب رانندگان اتوبوس‌های درون شهری وابسته به شهرداری و مالکیت بخش خصوصی با کاهش چشمگیر مسافر روبه رو شوند.

موضوعی که حتی می‌تواند آینده شغلی این قشر را به خطر انداخته و آمار معکوس را در فعالیت اتوبوس‌ها در سطح شهر داشته باشد.

در واقع سهم اتوبوس‌های درون شهری همدان در جابجایی مسافران بسیار ناچیز است و با این حال مدیریت شهری همدان می‌کوشد تا استانداردهای لازم در خدمات دهی فراهم شود.

افزایش ۲۶۰ دستگاه اتوبوس در افق ۱۰ ساله مدیریت شهری

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان در این باره گفت: شهرداری همدان خدمات گسترده‌ای در حوزه حمل و نقل و تردد خودروها و مسافران ارایه می‌کند که زحمت آن بر دوش رانندگان است و با توجه به هندسه شهر با وضعیت حمل و نقل متفاوتی روبه رو هستیم.

وحید علی ضمیر با اشاره به پیگیری مراحل قانونی در بازنگری طرح جامع، خاطرنشان کرد: با توجه به طرح جامع ترافیکی در مجموع تا سال ۱۴۱۳، ۲۶۰ دستگاه اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی نیاز داریم و با توجه به اینکه ۱۳۰ دستگاه اتوبوس در حال خدمات رسانی هستند با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با تاکید بر ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات حمل و نقل عمومی اضافه کرد: سن ناوگان حمل و نقل عمومی بالا است و طی سه سال گذشته با وجود محدودیت های مالی و هزینه بالای خرید هر دستگاه اتوبوس که به هشت میلیارد ریال می‌رسد، تلاش کردیم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به نحو مطلوب صورت بگیرد.

معاون شهردار همدان با اشاره به سهم ناچیز ۱۲ درصدی اتوبوسرانی در تردد مسافران گفت: از صد درصد تردد درون شهری ۷۰ درصد توسط حمل و نقل خودرویی صورت می‌گیرد و با توجه به اینکه سهم اتوبوس در این جابجایی کم است باید این سهم افزایش یابد.

علی ضمیر با بیان اینکه ایجاد پایانه در رینگ مرکزی دغدغه مدیریت شهری است، یادآور شد: تعداد تاکسی در همدان زیاد است و در راستای نوسازی تاکسی تسهیلات بانکی مناسبی برای این موضوع دیده شده که در صورت تحقق اتفاقات مثبتی رخ می‌دهد.

سهم ناچیز ناوگان اتوبوسرانی همدان در حمل و نقل درون شهری

فعالیت هشت هزار راننده حمل بار و مسافر در همدان

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با اشاره به خانواده بزرگ سازمان حمل و نقل عمومی افزود: ۵۰ هزار نفر مستقیم و غیرمستقیم با این سازمان در ارتباط هستند و تاثیر گذاری زیادی در خدمت رسانی به شهروندان دارند.

محمد پوروخشوری با قدردانی از این قشر زحمتکش عنوان کرد: رانندگان در دوران کرونا با تمام وجود و فداکاری به بهترین شکل ممکن خدمت رسانی کردند و همیشه یار و یاور ما در سازمان بودند.

وی با اشاره به اینکه هشت هزار راننده در حوزه حمل و نقل بار و کالا داریم افزود: در حوزه برون شهری شرکت های حمل و نقل، تاکسی‌های بی‌سیم و پلیس راهور کمک حال ما بودند و امیدواریم بتوانیم مثمرثمر باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha