۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۰۷
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85350836
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجهیز ۸۰ درصد تاکسی‌ها در ملایر به دستگاه کارتخوان

همدان- ایرنا- مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ملایر گفت: ۸۰ درصد ناوگاون تاکسیرانی این شهر در راستای رفاه حال شهروندان به دستگاه های کارتخوان مجهز شده اند.

«محمد لطفی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر یک‌ هزار و ۲۰۰ دستگاه تاکسی در شهر ملایر فعال است که از این تعداد ۱۴۴ دستگاه خودروی ون و مابقی خودروی سواری است.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از ۷۵ درصد ناوگان تاکسی ملایر فرسوده است، امسال مقرر شد تسهیلات سه میلیارد ریالی برای نوسازی ۲۰۰ دستگاه تاکسی اختصاص یابد و تاکنون ۲۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ملایر ادامه داد: با حمایت و کمک دولت، ۲ دستگاه اتوبوس جدیدمدل آتروس و یک دستگاه ون وانا به ناوگان حمل و نقل عمومی شهری ملایر اضافه و چهار دستگاه خودروی ون فرسوده به تاکسی تبدیل شد.

لطفی همچنین گفت: در راستای هوشمندسازی ایستگاه‌ها و تاکسی‌های ملایر اقدامات موثری انجام شد و ایستگاه‌ها به دوربین مداربسته جهت کنترل مستقیم بر رفتار و عملکرد رانندگان مجهز شده اند.

وی تعمیر و بازسازی اکثر اتوبوس‌های مالکیتی سازمان، تعمیر و تجهیز ساختمان پایانه برون شهری، نصب صندلی در ایستگاه‌های تاکسی سطح شهر، خط‌کشی و رنگ‌آمیزی ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس و نصب تابلوهای تاکسی و تابلوهای جدید و جداکننده در ایستگاه‌ها را از دیگر اقدامات جهت رفاه حال مسافران و رانندگان برشمرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ملایر افزود: همزمان با آغاز سال‌تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، بیش از ۸۰ دستگاه تاکسی ون و ۱۶ دستگاه اتوبوس برای سرویس مدارس، ۹ دستگاه اتوبوس یرای سرویس دانشجویان دانشگاه ملایر و هفت دستگاه اتوبوس و چندین دستگاه ون به مرز مهران برای جابجایی زائران اربعین اعزام شدند.

پیگیر اختصاص جایگاه CNG برای تاکسی‌های ملایر هستیم

لطفی یادآور شد: پیگیری‌های لازم برای امور بیمه‌ای تاکسیرانان از طریق اتحادیه و سازمان تامین اجتماعی انجام شد که بزودی نتیجه خواهد داد و پیگیری‌هایی نیز برای اعطای وام و تسهیلات مورد نیاز برای تعویض و نوسازی تاکسی‌های فرسوده انجام شد.

وی همچنین از دیگر اقدامات به برگزاری جلسات توجیهی با رانندگان تاکسی، اتوبوس‌، رانندگان سرویس مدارس و کارگروه حجاب و عفاف ویژه رانندگان با مشارکت سپاه ناحیه ملایر، برگزاری کلاس‌های توجیهی آموزش و اخلاق و ترافیک ویژه رانندگان جدیدالورود، اعزام اتوبوس به صورت رایگان در نماز جمعه هر هفته برای جابجایی نمازگزاران، ماموریت‌ها و مراسم‌های فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها به صورت رایگان اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ملایر ادامه داد: برای رفاه حال رانندگان سوله تعویض روغن خودروهای تاکسیرانان احداث شد و پیگیر تخصیص جایگاه CNG ویژه تاکسی‌ها در شهر هستیم.

لطفی؛شرکت در جلسات میز خدمت در محله‌های کم برخوردار در مساجد و محله‌ها، برگزاری جلسات مختلف با پلیس راهور جهت رسیدگی به مشکلات ترافیکی تاکسیرانان، اجرای لکه‌گیری آسفالت ایستگاه‌های تاکسی با همکاری سازمان عمران شهرداری، عیادت و سرکشی از تاکسیرانان بیمار و سالمند، شرکت در جلسات مجمع اتحادیه‌های حمل و نقل بار و مسافر کشوری و شرکت در تمامی راهپیمایی‌ها را از دیگر اقدامان عنوان کرد.

وی همچنین گفت: برای حل مشکلات تاکسیرانان و اختصاص تسهیلات مورد نیاز مننظور تعویض تاکسی‌های فرسوده، دیدارهایی با مدیرکل دفتر حمل و نقل ترافیک سازمان شهرداری‌ها، مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل کشوری و مدیرکل شرکت ایران خودرو داشتیم و برای انتقال تجربیات از سازمان‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرهایی همچون گرگان، کرمانشاه، همدان، بروجرد، ساوه، قزوین و نهاوند بازدید کردیم.

به گزارش ایرنا؛ ملایر دومین شهر بزرگ استان بعد از همدان است که دارای یک‌هزار و ۲۰۰ دستگاه تاکسی و ناوگان حمل و نقل عمومی شهری است و برای به جابجایی مسافران فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha