مامور قلابی در شهرری به ۱۱ فقره سرقت از اتباع خارجی اعتراف کرد

شهرری - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری مامور قلابی که در پوشش پلیس از اتباع کشورهای همسایه اقدام به سرقت می‌کرد، خبر داد و گفت: متهم به ۱۱ فقره سرقت اعتراف کرد. 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس ری، سرهنگ محمد قاسم طرهانی روز دوشنبه در تشریح این خبر اظهار داشت: آذر ماه امسال در پی افزایش سرقت و اخاذی از شهروندان با عنوان مأمور پلیس در محدوده خاورشهر توسط یک مرد میانسال رسیدگی به موضوع و شناسایی این فرد در دستور کار کلانتری ۱۷۷ این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات میدانی تیم عملیات کلانتری نشان می‌داد، یک سارق حرفه‌ای در روستا های اطراف محدوده خاورشهر ابتدا اتباع کشور های همسایه را شناسایی و سپس به بهانه اینکه آنان مدارک هویتی نداشتند با جعل عنوان پلیس از این افراد سرقت کرده‌ است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ماموران کلانتری خاورشهر پس از شناسایی هویت این فرد با اقدامات اطلاعاتی، در ۲۶ آذر ماه مخفیگاه متهم را نیز در خاورشهر ردیابی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار داشت: تیم عملیات پس از دریافت این اطلاعات مهم، با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی روز گذشته راهی مخفیگاه متهم شده و وی را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه تجهیزات نظامی تقلبی از جمله بی‌سیم از مخفیگاه وی کشف شده است، یادآور شد: متهم ۴۱ ساله پس از انتقال به کلانتری هدف تحقیقات قرار گرفت و به جرم خود مبنی بر ۱۱ فقره سرقت در پوشش مامور پلیس در محدوده خاورشهر اعتراف کرد که جهت شناسایی مالباختگان تحت نظر قرار گرفته است.

هشت میلیارد کالای قاچاق در شورآباد توقیف شد

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف هشت میلیارد ریال رینگ قاچاق از انبار کالا در شورآباد خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری با اعلام این خبر اظهار داشت: روز گذشته در ساماندهی انبارهای کالا در جنوب تهران، کارآگاهان پایگاه جنوب امنیت اقتصادی تهران به دست آوردند که مالک انبار کالا در محدوده خیابان "شور آباد" تهران مقدار فراوانی کالای قاچاق در داخل یک انبار دپو و جمع آوری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با شناسایی محل دقیق انبار و هویت مالک آن با هماهنگی های قضائی تیمی از کارآگاهان به نشانی اعلامی اعزام و ضمن دستگیری مالک انبار در بازرسی از داخل آن ۱۰۰ عدد رینگ خارجی فاقد مجوزهای قانونی و گمرکی کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران با اشاره به اینکه اموال کشف شده تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی شد، یادآور شد: کارشناسان ارزش کالای کشف شده را هشت میلیارد ریال برآورد کرده اند.

سارق خودرو با خودرو سرقتی دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری سارق حرفه ای خودرو و محتویات اتومبیل در محدوده شهرری خبرداد و افزود: متهم تا کنون به ۶ فقره سرقت اعتراف کرده است.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس ری سرهنگ محمدقاسم طرهانی افزود: در راستای مقابله با سرقت خودرو و محتویات خودرو در ۲۶ آذر ماه سال جاری، ماموران کلانتری شهرری طی گشت زنی های هدفمند و پوشش دهی سطح حوزه استحفاظی یک دستگاه خودرو پراید را در حال تردد در یکی از خیابان ها مشاهده و به آن مشکوک می شوند که پس از استعلام اعلام می شود خودرو سرقتی می باشد که عملیات تعقیب و گریز آغاز می شود.

وی اظهار داشت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو متوقف و سارق نیز دستگیر که به کلانتری منتقل می شود که مشخص شد؛ فرد سارق با یک دستگاه خودرو سرقتی به صحنه های وقوع جرم آمده و پس از باز کردن و تخریب قفل درب خودرو ها اقدام به سرقت محتویات داخل وسیله نقلیه کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ری خاطرنشان کرد: در بازرسی از خودرو متهم تعداد ۲ جفت باند و ۲ عدد ضبط خودرو سرقتی کشف و به همراه متهم به کلانتری منتقل شد.

این مسئول یادآور شد: با تحقیقات ماموران انتظامی مشخص شد که سارق حرفه ای و دارای سابقه سرقت متعدد است که ضمن اعتراف به بزه ارتکابی به ۶ فقره سرقت خودرو و محتویات خودرو اعتراف کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha