سیلاب باردیگر در مازندران خسارت به بار آورد +فیلم

نوشهر - ایرنا- بارش باران و سیلاب شب گذشته سبب خسارت به چندین دهنه پل و راه روستایی در بخش چمستان از توابع شهرستان نور خطه غربی مازندران شد.

بخشدار چمستان روز دوشنبه در این باره گفت : حوالی ساعت هشت صبح امروز رودخانه زنگ دره که در روستای " علی آباد " از توابع این بخش می گذرد براثر شدت بارندگی طغیانی و سبب تخریب کامل پُل شد.

قنبرعلی دادشپور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :راه ارتباطی این روستا هم مرز میان چمستان و آمل با شهر چمستان قطع است و اهالی این روستا که دست کم ۳۰۰ خانوار هستند، ناگزیرند از راه دیگری که حدود سه کیلومتر با شهر فاصله دارد رفت و آمد کنند.

وی اظهار کرد: سیل متاسفانه سبب آب بردگی بخشی از زمین های کشاورزی و تخریب سردهنه ها شده است.

بخشدار چمستان گفت: افزون بر آن، آب، برق و گاز برخی نقاط روستایی به ویژه علی آباد را هم سیل قطع کرد و هم اینک اعضای ستاد مدیریت بحران پای کار آمدند و در حال رفع مشکل قطعی گاز هستند.

نور از جمله شهرستان های غربی مازندران است که از شامگاه ۱۳ آبان ماه امسال تاکنون شاهد چهار مورد وقوع سیل بوده که مناسفانه در بروز این بلای طبیعی افزون بر جان باختن یک مادر و فرزند و آب بردگی تعداد سه دستگاه خودرو بلکه این واقعه طبیعی بیش از چهار هزار میلیارد تومان هم به بخش های مختلف این شهرستان خسارت وارد شد.

سازمان هواشناسی کشور هم بارش باران و کاهش دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور در روز جاری (دوشنبه، ۲۷ آذر) پیش‌بینی و تاکید کرد که شدت این بارش در مازندران خواهد بود.

هم اکنون در مازندران در ارتفاعات همراه با برف و نقاط جلگه ای با بارندگی شدید و آبگرفتگی معابر همراه است.

بخش ۴۲ هزار نفری چمستان با ۸۵ روستا، در ۱۵ کیلومتری شهر نور واقع است.

شهرستان نور با برخورداری از ۲۲۵ روستا و پارچه آبادی و پنج نقطه شهری در غرب مازندران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha