دوربین حفاظتی، شکارچی "کل" را در تویسرکان به دام انداخت

همدان- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست تویسرکان گفت: محیط بانان پس از بررسی منطقه و دوربین های حفاظتی، شکارچی غیربومی را به همراه لاشه یک راس کل در منطقه حفاظت شده خانگرمز دستگیر کردند.

محمد گیلانه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست حین گشت زنی و کنترل پس از دریافت گزارش شنیدن صدای شلیک گلوله در منطقه حفاظت شده خانگرمز موضوع را گزارش کرده و بلافاصله ماموران اجرایی این منطقه حفاظت شده به همراه یگان حفاظت شهرستان به محل اعزام شدند.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست پس از مدت طولانی گشت زنی و با استفاده از دوربین های حفاظتی شکارچی متخلف را که در ارتفاعات و مناطق سخت گذر در حال عبور و فرار بود شناسایی و دستگر کردند.

رییس اداره محیط زیست تویسرکان اضافه کرد: پس از ضبط ادوات شکار، متهم برای طی مراحل قضایی به پاسگاه انتظامی تحویل و حسب دستور قاضی کشیک بازداشت و چهار میلیارد ریال قرار برای وی صادر شد.

گیلانه از همه مردم و دوستداران محیط زیست خواست که خود را در حفظ و حراست از حیات وحش سهیم دانسته و گزارشات شکار غیر مجاز را به سامانه تلفنی ۱۵۴۰ گزارش کنند.

وی اظهار کرد: براساس قانون شکار و صید غیرمجاز شامل سه ماه تا سه سال حبس تعزیری و ۵۰ تا ۸۰ میلیون ریال جزای نقدی می شود که شکارچی متخلف علاوه بر این جریمه باید جریمه ای با عنوان ضرر و زیان را نیز بپردازد.

منطقه حفاظت شده خانگرمز به وسعت ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار در تویسرکان واقع شده است این منطقه به علت داشتن شرایط اکولوژیکی مناسب، زیستگاه بسیار مناسبی برای جمعیت گونه های جانوری فراهم کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha