کشف سلاح و لاشه پرنده از شکارچیان غیرمجاز در تویسرکان

همدان- ایرنا- رییس اداره محیط زیست تویسرکان گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست حین گشت زنی موفق به دستگیری شکارچیان غیرمجاز و کشف چهار قبضه سلاح و لاشه ۲ قطعه پرنده شدند.

محمد گیلانه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گشت سیار یگان حفاظت محیط زیست شهرستان تویسرکان حین سرکشی از مناطق تحت مدیریت متوجه حضور سه شکارچی مسلح در منطقه شدند.

وی اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست موفق به دستگیری هر سه شکارچی و خلع سلاح آنها شده که از این شکارچیان غیربومی سه قبضه سلاح ساچمه زنی کشف شد.

رییس اداره محیط زیست تویسرکان افزود: همچنین در ادامه این گشت زنی، ماموران با مشاهده تردد یک دستگاه خودرو در نزدک منطقه حفاظت شده، به این خودرو مشکوک و دستور ایست به آن دادند.

گیلانه بیان کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو لاشه ۲ قطعه پرنده فاخته و یک قبضه سلاح ساچمه زنی غیرمجاز را کشف و ضبط کردند که برای سیر مراحل قضایی ضمیمه پرونده شد.

کشف سلاح و لاشه پرنده از شکارچیان غیرمجاز در تویسرکان

وی اظهار کرد: شکار پرندگانی نظیر فاخته که گوشت چندانی ندارد تنها برای سرگرمی و لذت خوردن گوشت شکار صورت می گیرد و بیشتر این قبیل شکارچیان از توان مالی بالایی برخوردار هستند و تنها برای سرگرمی حیوانات را هدف تیر قرار می دهند.

رییس اداره محیط زیست تویسرکان گفت: طبق قانون، شکار و صید غیرمجاز مجازات هایی شامل سه ماه تا سه سال حبس تعزیری و ۵۰ تا ۸۰ میلیون ریال جزای نقدی می شود که شکارچیان متخلف علاوه بر این جریمه باید جریمه ای تحت عنوان ضرر و زیان بپردازند.

رییس اداره محیط زیست تویسرکان گفت: طبق قانون، شکار و صید غیرمجاز مجازات هایی شامل سه ماه تا سه سال حبس تعزیری و ۵۰ تا ۸۰ میلیون ریال جزای نقدی می شود که شکارچیان متخلف علاوه بر این جریمه باید جریمه ای تحت عنوان ضرر و زیان بپردازند.گیلانه اضافه کرد: همچنین نگهداری یا حمل سلاح غیرمجاز و بدون مجوز نیز تابع قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات محسوب شده و متخلف پیگیری قضایی می شود.

وی از همه مردم و دوستداران محیط زیست خواست که خود را در حفظ و حراست از حیات وحش سهیم دانسته و گزارش شکار غیر مجاز را به سامانه تلفنی ۱۵۴۰ ارائه دهند.

وی افزود: شهرستان تویسرکان با شرایط اکولوژیکی خاص خود شرایط بسیار خاصی بر تنوع زیستی و جمعیت گونه های جانوری به وجود آورد است که برخی افراد سودجود با شکار و صید غیرمجاز، به این اکوسیستم آسیب می رسانند.

منطقه حفاظت شده خانگرمز به وسعت ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار در تویسرکان واقع شده است این منطقه به علت داشتن شرایط اکولوژیکی مناسب، زیستگاه بسیار مناسبی برای جمعیت گونه های جانوری فراهم کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha