۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۹:۱۸
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85326223
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شیرینی و آجیل شب‌ یلدا در خراسان شمالی افزایش قیمت ندارد

بجنورد- ایرنا- رییس اتاق اصناف مرکز خراسان شمالی با اشاره به بازار شب یلدا گفت: شیرینی و آجیل شب یلدا در این استان افزایش قیمت ندارد و شهروندان تخلف ها را در این زمینه گزارش دهند.

مهدی امیدوار روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون شیرینی زبان و دانمارکی به ازای هر کیلوگرم یک میلیون ریال عرضه می شود و کف قیمت شیرینی تر هم به ازای هر کیلوگرم از این محصول یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال است. 

وی با بیان اینکه قیمت اقلام مختلف شیرینی در مرکز خراسان شمالی به علت افزایش قیمت مواد اولیه تهیه این محصول، در اردیبهشت ماه امسال افزایش یافته است اظهار کرد: قیمت اقلام مختلف مورد نیاز مردم در شب یلدا از جمله آجیل، بر اساس عرضه و تقاضا است.

وی گفت: قیمت آجیل هم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش دارد، البته با توجه به افزایش قیمت ها، فروش این محصول بسیار کاهش یافته است.

امیدوار درباره قیمت انواع میوه شب یلدا گفت: قیمت میوه های مختلف نسبت به سال قبل افزایش چندان ندارد اما اقلامی چون انار و هندوانه با افزایش ۳۰ درصدی در قیمت روبه رو است.

وی گفت: نظارت های بازار ویژه شب یلدا از ۲۰ آذرماه جاری آغاز شده است و در آن ۲۰ نفر از بازرسان اتاق اصناف مرکز استان بر نحوه توزیع و عرضه کالا در بازار نظارت دارند.

رییس اتاق اصناف مرکز خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله گران فروشی، عدم درج قیمت و یا عدم صدور فاکتور، با سامانه ۱۲۴ تماس گرفته و موارد را گزارش دهند تا بلافاصله مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت ها سبب شده تا توان خرید مردم کاهش یابد و بر این اساس فروش واحدهای صنفی و کسبه بجنورد هم حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

امیدوار درباره فروش فوق العاده در واحدهای صنفی ویژه شب یلدا گفت: واحدهای صنفی متقاضی فروش فوق العاده، باید مجوز لازم را از اتحادیه دریافت کنند، در این باره باید فروش فوق العاده با نصب پرده به مصرف کنندگان اعلام شود.

وی افزود: کالاها و اجناس مختلف در فروش فوق العاده با ۱۰ تا ۱۵ درصد تخفیف به مصرف کنندگان عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نیمه نخست امسال یکهزار و ۲۹۷ فقره پرونده تخلف اقتصادی اصناف استان به ارزش ۱۷ میلیارد و ۶۸۴ میلیون ریال رسیدگی شد.

همچنین در این مدت ۶ هزار و ۶۸۳ مورد بازرسی از کسبه و بازار استان انجام شد که منجر به شناسایی یکهزار و ۴۱۷ مورد تخلف شد.

بیشتر تخلف‌ ها شامل گران‌فروشی، درج نشدن قیمت، عرضه خارج از شبکه و اعلام نشدن موجودی است.

در خراسان شمالی ۳۶ هزار واحد صنفی فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha