۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85326273
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روزانه یکهزار و ۵۰۰ تُن میوه در میدان بار بجنورد توزیع می‌شود

بجنورد- ایرنا- رییس اتحادیه میوه و تره بار بجنورد با اشاره به اینکه در آستانه شب یلدا ورود انواع میوه به مرکز استان افزایش یافته است گفت: اکنون روزانه یکهزار و ۵۰۰ تُن میوه و تره بار در استان توزیع می‌شود.

امید فیروزه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ میزان ورود انواع میوه و تره بار به مرکز استان در آستانه شب یلدا و با افزایش تقاضا تا ۱۰ برابر افزایش یافته است به طوری که امروز ۲ هزار تُن از این محصولات از میدان بار به مقصد سایر شهرستان ها توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: میوه و تره بار به وفور و به میزان مورد نیاز در بازار استان وجود دارد و نگرانی در این باره نیست، قیمت ها هم در آستانه شب یلدا هیچ افزایشی ندارد.

رییس اتحادیه میوه و تره بار بجنورد تصریح کرد: قیمت میوه ها نسبت به سال گذشته ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش دارد اما هیچ افزایش قیمتی در آستانه شب یلدا وجود ندارد و در این باره نظارت لازم انجام می شود.

وی گفت: بازرسان اتاق اصناف و اتحادیه ها در قالب سه گروه به صورت شبانه روزی بر نحوه عرضه میوه و تره بار و بازار نظارت دارند و شهروندان می توانند تخلف های احتمالی را در این زمینه گزارش کنند.

فیروزه خاطرنشان کرد: اکنون انار به ازای هر کیلوگرم از این محصول ۲۰۰ تا ۸۵۰ هزار ریال، هندوانه ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار ریال و کدو ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار ریال در بازار خرده فروشان عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شب یَلدا یا شب چله یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است و در این جشن، طی شدن بلندترین شب سال و به دنبال آن بلندتر شدن طول روزها در نیم‌کره شمالی که مصادف با انقلاب زمستانی است، گرامی داشته می‌شود.

۲۹ گونه از ۷۶‬ نوع محصول تولیدی بخش کشاورزی استان خراسان شمالی، باغی است که حجم سالانه تولید آن به حدود ۳۰۰ هزار تُن می رسد.

هر سال بین یک میلیون و ۳۰۰ تا ۱.۵ میلیون تُن انواع محصول در خراسان شمالی تولید می شود.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از مجموع این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند. بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

حدود ۴۴ درصد از جمعیت بیش از یک میلیون نفری این استان در روستاها سکونت دارند و ۴۰ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha