تولیت آستان قدس رضوی : هیاتهای مذهبی باید انقلابی باشند

مشهد-ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: هیاتهای مذهبی باید انقلابی و معتقد به ولایت فقیه باشند و اگر نه آن هیات سکولار است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری آستان قدس رضوی، حجت الاسلام احمد مروی در دیدار با اعضای هیات امنای هیات ها و تشکل‌های دینی در مشهد افزود:همچنین هیاتها نباید باشگاه یک جناح سیاسی شوند چرا که انقلابی بودن با سیاسی بودن متفاوت است.

او اظهار کرد:در هیاتها باید در خصوص عدم چهره سازی‌های کاذب مراقبت صورت بگیرد و رسانه ملی نیز باید فرصت حضور را برای همه مداحان و منبری‌های شایسته فراهم آورد و نباید این فرصت تنها برای چند مداح و سخنران باشد زیرا این امر خود یک نوع سلبریتی سازی است.

وی ادامه داد: هیاتهای مذهبی در دوران پس از انقلاب اسلامی در جریان منافقین، آشوب‎ها، فتنه‎ ها و همچنین پیش از انقلاب نقش بسیار برجسته و تعیین کننده‌ای داشتند که به طور قطع مدیریت چنین مجموعه‌های نقش آفرینی بسیار ضروری و لازم است و اگر از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های هیاتها به خوبی صیانت نشود دشمن برای آنها دسیسه خواهد چید.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که دشمن درصدد ایجاد انحراف در هیاتهای مذهبی است افزود: دشمن ابتدا همچون دوران رضا خان برای نابودی هیاتها تلاش کرد که شکست خورد و هرکجا جریان دینی، مذهبی، معنوی، انقلابی و اثرگذاری باشد دشمن برایش نقشه می‌کشد و چون تجربه کرده و می‌داند قادر به نابودی آن جریان نیست برای منحرف سازی آن به نفع خود تلاش می‌کند.

مروی افزود: رهبر معظم انقلاب در سیره و عملشان به هیاتها توجه بسیاری دارند و ضمن حمایت، این جریان را هدایت می‌کنند و به فرموده رهبری هیاتها، محل جهاد تبیین هستند.

وی ادامه داد: یکی از بسترهای احیای امر فرهنگ و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، هیات های مذهبی هستند.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر این که وجهه مردمی هیات باید حفظ و از دولتی شدن آن‎ها پرهیز شود گفت: ضمن حفظ وجهه مردمی هیاتها توجه به صیانت و هدایتگری آنها حائز اهمیت است و همچنین باید ارتباط هیاتها با حوزه‌های علمیه تقویت شود.

وی ادامه داد: شور و احساسات مذهبی در هیاتها باید همراه با پیام‌های معرفتی، آگاهی‌بخشی و آثار فرهنگی باشد.

او اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت پیشکسوتان عرصه مداحی و ارتباط آنها با نسل جوان مداحان و تولید محتوای متناسب با ویژگی‌های اتقان و جذابیت که بتواند مخاطبان گوناگون را در هیاتها جذب کند، شناسایی آسیب ها و طراحی هیات تراز انقلاب و تقویت امتداد اجتماعی هیاتها از دیگر موضوعات حائز اهمیت است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حرم مطهر رضوی طی سال‌های اخیر از هیاتهای استانها و اقوام مختلف برای عزاداری در حرم مطهر دعوت می‌کند زیرا این حرم فقط از آن مشهدی‌ها نیست و همه هیات‌ها از تمام استان‌ها باید بتوانند در آن برنامه اجرا کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha