دولت سیزدهم توجه به اصحاب رسانه را نصب‌العین قرار داد

اراک - ایرنا - مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد گفت: نظام حکمرانی بیش از گذشته اصحاب رسانه را به رسمیت شناخته و در دولت سیزدهم این مهم نصب‌العین قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، «ایمان شمسایی» روز چهارشنبه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان مرکزی در اراک، به فتنه سال گذشته اشاره کرد و افزود: رسانه‌های کشور در مقابله با فتنه خوب درخشیدند و درحالیکه سینما و تئاتر در آن شرایط تعطیل شد، اما هیچگاه اصحاب رسانه قلم را زمین نگذاشتند.

وی بیان کرد: در آثار جشنواره‌های مطبوعاتی باید به محتوا بیشتر پرداخته شود و چون آثار در جشنواره فُرمی است بیشتر به تیتر و لید موضوع پرداخته می‌شود.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد ادامه داد: رسانه نباید برای پرداخت به مقوله خبری، صحت را فدای سرعت کند.

شمسایی به عملیات طوفان‌الاقصی اشاره کرد و افزود: بزرگترین اتفاق کنونی دنیا را در جنگ نابرابر اسرائیل مقابل فلسطین را، اصحاب رسانه منتشر می‌کنند.

وی بیان کرد: اصلی‌ترین منشور رسانه، عمل به ماده ۲ مطبوعات، حفظ مرزبندی، اطلاع رسانی صحیح، پاسداری و اسلامیت است که اصحاب رسانه به آن پایبند هستند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد افزود: ۱۳ هزار رسانه، ۲۸ خبرگزاری، ۳۳۰ روزنامه، پنج هزار و ۴۰۰ پایگاه خبری و هشت هزار نشریه در کشور فعالیت دارند.

دولت سیزدهم توجه به اصحاب رسانه را نصب‌العین قرار داد

جانشین سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این جشنواره گفت: دشمنان برای فضای مجازی و رهبری افکار جامعه، برنامه‌ریزی دارند که باید از این فضا فرصت‌سازی شود و این فضا به کارزار فکری تبدیل شود.

سردار پاسدار «محمدرضا عسگری» افزود: تلاش دشمن متمرکز شده تا جوانان و نوجوانان را از ارزش‌های دینی و اسلامی جدا کنند و بستر فضای مجازی بهترین فرصت برای مقابله با اهداف شوم دشمنان است.

وی بیان کرد: فضای مجازی سنگر و خاکریز ندارد، بنابراین جداسازی حق از باطل و خط سازی، کار رسانه و وظیفه این قشر است.

جانشین سپاه روح‌الله استان مرکزی، به اثرگذاری و قدرت برتر فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در عملیات طوفان الاقصی ۹۲ خبرنگار در غزه به شهادت رسیدند، این درحالی است که دشمنان تلاش دارند تا اخبار غزه به خارج منتشر نشود.

سرهنگ عسگری ادامه داد: همراه‌سازی مردم غزه و جهاد تبیین در غزه موجب شده تا جبهه مقاومت مورد حمایت قرار گیرد و مردم مظلوم غزه با وجود از دست دادن خانواده از آرمان خود دست نکشیده‌اند.

دولت سیزدهم توجه به اصحاب رسانه را نصب‌العین قرار داد

مسئول بسیج رسانه استان مرکزی هم در این جشنواره گفت: ۲۶۶ اثر به بخش داوری چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر رسید که این آثار با محور شعار سال، جهاد تبیین، پیوند محیط زیست، خبر خوب، حجاب، عفاف و ظرفیت استان پذیرش شدند.

سرهنگ «جواد اکرمی» افزود: برای جلوگیری از هرگونه شائبه، آثار ارسالی به جشنواره برای داوری به خارج از استان ارسال شد که با قضاوت داوران، هشت اثر مقاوم اول، هفت اثر دوم، هشت اثر مقام سوم و ۲ اثر شایسته تقدیر شناخته شدند.

وی، هدف از برگزاری جشنواره ابوذر استان مرکزی را، ایجاد حس رقابت سالم برای تربیت خبرنگار تراز انقلاب عنوان کرد.

بیش از ۲۰۰ خبرنگار در استان مرکزی فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha