۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85327954
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه کردستان عنوان ایده برتر علوم زمین جشنواره اندیشمندان جوان را کسب کرد

سنندج- ایرنا- دانشگاه کردستان در هفتمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، موفق به کسب عنوان ایده برتر در حوزه علوم زمین شد.

به گزارش ایرنا، مدیر امور دانشجویی دانشگاه کردستان روز چهارشنبه در رابطه با اهداف طراحی و ساخت این ایده اظهار کرد: جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان به صورت سالانه با حمایت بنیاد علم و فناوری و با همکاری دانشکدگان علوم دانشگاه تهران، بنیاد حامیان دانشگاه تهران و معاونت نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد هفته ملی پژوهش در راستای حمایت از ایده‌پردازان جوان و ایجاد کسب و کارهای مبتنی بر فناوری، ترویج فرهنگ کارآفرینی با هدف تبدیل دارایی‌های فکری به ثروت به عنوان یک رویداد علمی در سطح ملی برگزار می‌شود.

عطاالله شیرزادی افزود: امسال و در هفتمین دوره برگزاری جشنواره، ایده ایستگاه هیدرواقلیم‌سنج چندمنظوره متحرک مبتنی بر هوش مصنوعی از دانشگاه کردستان در بخش زمین‌شناسی به عنوان ایده برتر پذیرفته شد.

دانشگاه کردستان عنوان ایده برتر علوم زمین جشنواره اندیشمندان جوان را کسب کرد

وی ادامه داد: داده‌برداری منظم و یکپارچه در تمامی نقاط حساس کشور مانند تالاب‌ها، دریاچه‎‌ها و سدها، عدم نیاز به وجود نیروی انسانی، کاهش قابل توجه هزینه‌های فعلی ساخت و نگهداری ایستگاه‌ها، دقت بالای اندازه‌گیری پارامترها و همزمانی آنها، نمونه‌برداری خودکار از جریان آب و اندازه‌گیری بار رسوب معلق، پیش‌بینی و هشدار سیلاب با دقت بالا، تحلیل داده‌ها و ارائه نتایج به صورت آنلاین و قابلیت تحرک و جابجایی سریع و آسان با هدف استفاده حداکثری و اندازه‌گیری در رودخانه‌های سیلابی از جمله اهداف طراحی این ایده است.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه کردستان اضافه کرد: از جمله دستاوردهای حاصل از ساخت این ایستگاه می‌توان به قابلیت اندازه‌گیری پارامترهای مختلف هیدرواقلیمی در گام‌های زمانی تعریف‌شده و یا تشخیصی توسط هوش مصنوعی دستگاه، تمام اندازه گیری‌ها، تحلیل‌ها و پیش‌بینی سیلاب کاملا خودکار و مبتنی بر هوش مصنوعی بدون نیاز به نیروی انسانی، کاهش قابل توجه هزینه ساخت این دستگاه نسبت به نمونه خارجی، دقت لوازم مورد استفاده و طراحی شده در این ایستگاه و نیاز به مساحت کم برای ایستگاه طراحی شده اشاره کرد.

برگزیدگان جشنواره هر ساله علاوه بر دریافت اعتبار حمایتی بنیاد علم و فناوری جمیلی، از شرایط همراهی تا تجاری سازی ایده برای ورود به اکوسیستم کارآفرینی کشور نیز بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش ۴۹۲ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha