۱۵۰ مقاله در همایش ملی جرم شناسی دانشگاه آیت الله بروجردی پذیرش شد

بروجرد - ایرنا - دبیر علمی ششمین همایش جرم شناسی و پیشگیری از ارتکاب جرم، خودکشی و انحرافات جوانان گفت: ۱۵۰ مقاله علمی از سوی محققان، اساتید و پژوهشگران سراسر کشور در این همایش با محور آسیب‌های اجتماعی پذیرش شد.

به گزارش ایرنا، بهنام اسدی روز چهارشنبه در ششمین همایش ملی جرم شناسی و پیشگیری از ارتکاب جرم، خودکشی و انحرافات جوانان که در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: تمام مقالات مورد پذیرش در راستای محورهای اصلی همایش بوده و در این مقالات علمی به موضوع آسیب های اجتماعی که باعث فروپاشی خانواده می شود، پرداخته شده است.
وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی مهمترین عامل ارتکاب جرم، بی نظمی و هرج و مرج در جامعه است، افزود: طلاق از جمله پنج آسیب اجتماعی مهم است بطوری که در سال های گذشته از هر سه ازدواج یک مورد به طلاق ختم شده است.
اسدی بیان کرد: اعتیاد، حاشیه نشینی، فقر اقتصادی و مالی و مناطق جرم زا از دیگر آسیب های اجتماعی هستند که برای کاهش آنها ساماندهی محلات و مناطق جرم زا در هر شهر و منطقه ضروری است.
دبیر علمی ششمین همایش جرم شناسی و پیشگیری از ارتکاب جرم، خودکشی و انحرافات جوانان اضافه کرد: مقالات علمی سطح بالایی به این همایش ارسال شده که در پایگاه های معتبر ملی منتشر شده و در پایگاه‌های بین المللی نیز نمایه می شود.
اسدی با مهم و موثر ارزیابی کردن هر کدام از این مقالات علمی در کنترل آسیب های اجتماعی ادامه داد: هر کدام از این مقالات ممکن است بتوانند از فروپاشی یک خانواده جلوگیری کنند.
وی با اشاره به مقالاتی با محورهای آسیب هایی همچون طلاق، اعتیاد و خودکشی گفت: خودکشی یکی از آثاری است که در پی آسیب های اجتماعی رخ می دهد.
پژوهش در حوزه پیشگیری از ارتکاب جرم و خودکشی، شناخت علل و عوامل انحرافات جوانان در جامعه و ارائه راهکارهای عملی، بررسی لزوم و رعایت حجاب و آثار و پیامدهای آن در جامعه، راهکارهای مبارزه با فقر، بی حجابی، فساد، اعتیاد و طلاق، پژوهش های مربوطه در راستای عدالت کیفری و عدالت ترمیمی و شناسایی معضلات و آسیب های اجتماعی همراه با ارائه راهکارها از جمله محورهای ششمین همایش جرم شناسی و پیشگیری از ارتکاب جرم، خودکشی و انحرافات جوانان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha