پرونده های دعاوی خانوادگی مصداق آسیب اجتماعی هستند

خرم آباد - ایرنا - معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت: سرقت و پرونده های دعاوی اجتماعی از مصادیق بارز و مهم آسیب های اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا بیژن دارایی روز شنبه در نشست با کارکنان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع دادگستری لرستان افزود: با وجود وضعیت نامناسب اقتصادی، کنترل و کاهش جرایم مهم نشانه موثر بودن برنامه‌های پیشگیرانه و کاهش آسیب های اجتماعی در استان است.

وی با اشاره به آمارهای رسمی از سازمان برنامه و بودجه، صنعت و معدن، اداره کار، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی درخصوص وضعیت اقتصادی استان با وجود منابع غنی آبی، کشاورزی و جنگلی اظهار کرد: لرستان از حیث نرخ تورم، بیکاری، فلاکت و رکود واحدهای تولیدی موثر در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

وی با انتقاد از وجود برخی کاستی‌ها از جمله طرح توجیهی غیر کارشناسی، عدم تعامل هدایتگران با مجریان استانی، برخی مکاتبات غیر کارشناسی و عدم دسترسی سیستمی به برخی آمارهای مورد مطالبه، خواستار رفع این دغدغه‎‎‌های استانی در سطح ملی شد.

دارایی اضافه کرد: با وجود وضعیت نامناسب اقتصادی لرستان اما کنترل و کاهش جرایم مهم نشانه موثر بودن برنامه‌های پیشگیرانه و کاهش آسیب های اجتماعی در استان بوده است.

رییس اداره پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه نیز گفت: اگرچه این معاونت در اجرای برنامه‌ها مثبت عمل کرده اما اطلاع رسانی از اقدامات صورت گرفته ضروری است.

یزدان جعفری فرد با بیان اینکه برنامه‌های پیشگیرانه به طور منظم و هدفمند در استان در حال اجرا است نسبت به رفع برخی کاستی‌ها در سطح ملی از جمله عدم تامین اعتبار کافی و عدم وجود نیروی انسانی جهت مطالبات کارشناسان این معاونت در استان قول مساعد داد.

در این نشست برخی برنامه‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی از جمله موضوع مراکز مشاوره خانواده، مراکز ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر و برگزاری کارگاه‌های مهر مورد ارزیابی و برای پیشبرد آنها پیشنهادهای کاربردی مطرح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha