۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۱۳
کد خبر: 85328343
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۷۳.۶ درصدی کسری تجاری ژاپن در بازارهای آسیایی

تهران-ایرنا- صادرات ژاپن به بازارهای آسیایی از جمله چین در طول یک ماه گذشته با کاهش شدیدی همراه بوده و این امر باعث افزایش ۷۳.۶ درصدی کسری تجاری این کشور در بازارهای آسیایی شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری کیودو، مقامات دولت ژاپن اعلام کردند کاهش ۶۰.۳ درصدی صادرات محصولات آبزیان به چین و بازارهای کشورهای آسیایی، موجب شده تا کسری تجاری این کشور در بازارهای آسیایی به ۷۳.۶ در صد افزایش یابد.

پکن پس از رهاسازی پساب نیروگاه اتمی فوکوشیما به دریا، واردات تمامی محصولات دریایی از ژاپن را ممنوع کرد.

حجم بزرگی از آب آلوده به مواد رادیواکتیو در روند سردکردن سوخت رآکتور ذوب شده در نیروگاه هسته ای فوکوشیما از زمانی که به دلیل زلزله و سونامی سال ۲۰۱۱ ویران شد، بوجود آمده است و در این مدت در مخازن و تانکرهایی پس از گذراندن مراحل سیستم پیشرفته برای از بین بردن مواد رادیواکتیو نگهداری شده است. در مراحل تصفیه این آب‌های آلوده، بیشتر مواد رادیواکتیو به جز تریتیوم جداسازی شد. دولت ژاپن با کسب رضایت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مخازن این آب‌های تصفیه شده را با وجود مخالفت چین و سایر کشورهای جنوب شرق آسیا در آب‌های اقیانوس رهاسازی کرد.

خبرگزاری کیودو: کاهش ۵.۵ درصدی صادرات جوهر قرمز و افت ۲.۲ درصدی صادرات محصولات نیمه هادی به چین از عوامل دیگر در افزایش کسری تجاری این کشور محسوب می شوند.

توکیو در جهت پیشبرد سیاست های آمریکا برای توقف تجهیزات ساخت نیمه‌هادی‌ها در چین، از سال گذشته تاکنون محدودیت‌های صادراتی را علیه چین اعمال کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha