استاندار مازندران: پژوهشگران در فضای عملی دستگاه های اجرایی بکارگیری شوند

ساری - ایرنا- استاندار مازندران با اظهار این که شهیددانشمند فخری زاده به عنوان پژوهشگر در دستگاه دولتی کار کرده است و این موضوع باید مورد اهتمام دستگاه های اجرایی قرار بگیرد، گفت:پژوهشگران در فضای عملی دستگاه های اجرایی باید بکارگیری شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی پور چهارشنبه شب در جشنواره پژوهشی شهید فخری زاده که با حضور وزیر کشور در ساری برگزار شد، افزود: شهید فخری زاده دانشمند بزرگ که بزرگترین پژوهشگرن معاصر جهان اسلام هستند.

وی با اظها این که امروز این جشنواره پژوهشی شهید فخری زاده پیامش را نشان داد که پژوهشگران همواره در عرصه پیشرفت کشور و جهان اسلام حضور فعالی دارند، ادامه داد:‌ باید از فرصت مراکز دانشگاهی و پژوهشی بیشتر استفاده شود، یعنی تقویت ارتباط بین دستگاه های اجرایی با مراکز پژوهشی مورد اهتمام قرار بگیرد.

استاندار مازندران: پژوهشگران در فضای عملی دستگاه های اجرایی بکارگیری شوند

استاندار مازندران ادامه داد:‌ جشنوارهپژوهشی فخری زاده از استانی به صورت ملی برگزاری شده است، استقبال کارمندان به ارسال ۲۵هزار مقاله پژوهشی و علمی به این جشنواره چشم‌گیر بوده است.

حسین پور رویکرد دولت مردمی سیزدهم با تاکید شخص رییس جمهور پژوهش در اجرای درست طرح‌های عمرانی و تولیدی دانست و اظهار داشت: در گام نخست استانداری مازندران تفاهم نامه ای را برای اجرای طرح‌های مهم از جمله پسماند با دانشگاه نوشیروانی بابل عملیاتی کرد.

نماینده عالی دولت درمازندران گفت:در همین راستا هفت کارگروه توسعه و دانش بنیان به ریاست هفت دانشگاه مهم مازندران با هدف توسعه و رشد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی استان را تشکیل شده است.

استاندار مازندران: پژوهشگران در فضای عملی دستگاه های اجرایی بکارگیری شوند

فرزند شهید دانشمند فخری زاده: پیشرفت های علمی مهمترین قدرت دفاعی کشور است

حامد فخری زاده فرزند شهید دانشمند محسن فخری زاده نیز در این جشنواره با اظهار این که پدر همواره در تحقیق و پژوهش بودند، گفت: از نگاه ایشان پیشرفت های علمی مهمترین قدرت دفاعی کشور است.

وی افزود: با قاطعیت اعلام می کنم که در سه سال گذشته برگزاری جشنواره پژوهشی شهید فخری زاده مهمترین برنامه‌های گرامیداشت ایشان بوده است.

وی با بیان این که پدر خودش همواره در حال پژوهش بوده است، بیان داشت: شهید فخری زاده نیت خالص و کار برای رضای خدا را سر لوحه فعالیت های علمی و پژوهشی را داشت و معتقد بود که همه برای رضای خداوند کار کنیم.

فرزند دانشمند شهید گفت :در زمینه‌ پژوهش نگاه به پیشرفت و رشد جامعه را نباید از دست بدهیم، شهید فحری زاده قدرتمندی دفاع از کشور را منوط به قدرتمند شدن و غنی شدن علمی جامعه می دانستند.

کارمندان کشور حدود ۲۵ هزار مقاله به دومین جشنواره ملی شهید فخری زاده ارسال کردند

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران با اظهار این که چهار هزار کارمند از سراسر کشور حدود ۲۵ هزار مقاله به دومین جشنواره ملی شهید فخری زاده ارسال کردند، گفت:‌ اعتلای نام دانشمند بزرگ هسته‌ای شهید فخری زاده تکلیف امروز همه مسوولان و مردم است.

امید محبی با اظهار نسل سوم کارآفرینی و نسل چهارم دانشگاه کنشی هستند، ادامه داد:‌ پژوهش باید حل مسأله کند، اگر یک درصد اعتبار پژوهشی که در اختیار شورای برنامه‌ریزی استان های کشور قرار دارد مورد توجه کاربردی قرار بگیرد، می توانیم از ظرفیت های نیروهای نخبه و پژوهشگر بدنه دولت بیش از این استفاده کنیم.

وی اجرای پژوهش در مسیر درست و منطبق با نیاز هر منطقه را مهم ضروری دانست و ادام دد:‌ پژوهش برای تولید ثروت سرمایه‌گذاری است.

محبی با ذکر این نکته که جشنواره پژوهشی شهید فخری زاده نشان داد که کارمندان به نظام و مسایل دستگاه اجرایی اشراف دارند و قادر به ارایه طرح های پژوهشی و عملکی کردن آن دارند، گفت: امسال با سامانه ای که با همکاری وزارت کشور در جشنواره ملی پژوهشی شهید فخری زاده عملیاتی شد سه هزار و ۹۳۸ نفر از کارکنان دستگاه های اجرایی کشور ۲۵ اثر پژوهشی به دبیرخانه ارسال کردند.

وی بیان داشت: بکارگیری افراد کارمند که از نخبه‌های کشور در بخش پژوهش و طراح نظام مسایل اداری هستند، باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون استاندار مازندران جایگاه استان در حوزه پژوهش را قبل از این دولت، مطلوب ندانست و گفت: رتبه ۲۸ استان مازندران در ۲ سال گذشته با تدابیر اندیشیده شده به رتبه نخست کشور در این حوزه رسیده است.

محبی اظهار داشت: جشنواره ملی شهید فخری زاده مختص کارمندان دستگاه‌های دولتی بوده و این امر در شناسایی نخبگان بسیار اثرگذار است.

وی با بیان این که، براساس دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب پژوهش‌ها باید کاربردی شود، افزود: پژوهش ها باید به سمتی سوق داده شود که در راستای حل مشکل جامعه گام بردارد و مازندران در این مسیر پیشگام شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران بیان کرد: تمامی این تلاش‌ها به خاطر آن است که پژوهش‌های ما به سمت مسئله محور و حل مشکل مردم سوق پیدا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha