تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهر شهرکرد امضا شد

شهرکرد - ایرنا - تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها (FTTH) شهر شهرکرد روز پنجشنبه با حضور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل آسیاتک و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر سرعت‌بخشی در روند اجرای کار با توجه به شرایط سرد آب و هوایی این استان گفت: هرچند براساس این تفاهم‌نامه اولویت با شهر شهرکرد است اما در کنار آن ۴۲ شهر دیگر نیز وجود دارد که با توجه به همکاری‌ها تلاش می‌شود جشن تجهیز استان به فیبر نوری حداکثر تا ۶ ماه آینده در استان برگزار شود.

علی حیدری با اشارها به اینکه عملیات اجرایی دسترسی منازل و کسب و کارها به فیبر نوری در شهرهای آلونی و سفید دشت چهارمحال و بختیاری به عنوان پایلوت در حال انجام است، افزود: تلاش می‌شود ۴۰ روز آینده کار اتصال منازل و کسب و کارها به فیبر نوری در شهر شهرکرد انجام شود.

وی اضافه کرد: افزون براین در زمان حاضر تفاهم‌نامه ۱۳ شهر استان منعقد شده و آمادگی برای انعقاد تفاهم‌نامه مابقی شهرهای استان نیز وجود دارد.

حیدری برضرورت همکاری شوراها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های مسوول در خصوص همکاری برای سرعت بخشی در روند اجرای طرح فیبرنوری در استان تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت آسیاتک نیز در حاشیه امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها (FTTH) شهر شهرکرد در جمع خبرنگاران گفت: این شرکت از جمله شرکت‌های دارای پروانه از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که از سال ۱۳۸۶ در چهارمحال و بختیاری با ارائه خدمات سرویس اینترنت پرسرعت با تکنولوژی ای دی اس ال فعالیت حضور داشته و تا کنون سهم بالایی از مشترکان را در استان سرویس می‌دهد.

محمد علی یوسفی‌زاده با اشاره به تغییر فناوری در دنیا افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرای فیبرنوری منازل و کسب و کارها در استان چهارمحال و بختیاری را به اپراتور آسیاتک تکلیف کرده است.

مدیرعامل شرکت آسیاتک اظهار داشت: در زمان حاضر عملیات اجرای این طرح در ۲ شهر آلونی و سفید دشت چهارمحال و بختیاری به صورت پایلوت انجام و حفاری آن‌ها به پایان رسیده و تفاهم مابقی شهرهای استان نیز در بازه زمانی نزدیکی انجام می‌شود در همین موازی کار انجام شده در شهر شهرکرد برای توسعه و ایجاد شبکه برنامه‌ریزی انجام می‌شود.

یوسفی‌زاده در خصوص امتیازهای ارائه شده در نصب جدید اینترنت پرسرعت و خدمات ارائه شده به مشترکان گفت: با اجرای طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارهای پرسرعت؛ سرعت مشترکان تا ۱۰۰ برابر افزایش می‌یابد براین اساس مشترکان در فاصله زمانی کمتر و با سرعت بالاتری امکان دسترسی و برداشت اطلاعات را پیدا می‌کنند.

وی یادآور شد: همچنین در بستر فیبر نوری ایجاد شده دسترسی به سرویس‌های شبکه ملی اطلاعات در کشور، دسترسی به اینترنت برای مشترکان فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت آسیاتک گفت: همچنین در بستر فیبرنوری ایجاد شده همزمان یک شماره تلفن اختصاصی به مصرف کننده اختصاص داده می‌شود که نیازی به پرداخت ندارد و تماس‌های داخلی این مشترکان با همان مبلغی که بابت سرویس اینترنت پرداخت می‌کند برقرار می‌شود.

یوسفی‌زاده افزود: همچنین مشترکان می‌توانند از بسته محتواهای داخلی و ترافیک پلتفرم تماشاخانه رایگان استفاده کنند و فیلم‌ها و سریال‌های داخلی و خارجی را با مودمی که در خانه دارند تماشا کنند.

وی یادآور شد: براساس ابلاغ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شرکت آسیاتک پوشش کامل استان چهارمحال و بختیاری از ساختار مرکز استان، شهرها و شهرستان‌ها ابلاغ شده و بسته به طراحی‌های شبکه زیرساخت شرکت ارتباطات به طبع آن‌جاهایی که بستر فیبر دولت به شهرها و شهرستان‌ها نزدیک‌تر باشد سریع‌تر انجام می‌شود و آن‌هایی که دسترسی دورتری دارند باید طراحی دیگری انجام شود.

به گزارش ایرنا، تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارهای (FTTH) شهر شهرکرد روز پنجشنبه با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به امضا رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha