۱ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85329585
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

باغ رستوران ساخته شده در بستر رودخانه با حکم دادستانی نهاوند تخریب شد

همدان _ ایرنا_ مدیر منابع آب شهرستان نهاوند گفت: باغ رستوران ساخته شده در بستر و حریم رودخانه باروداب نهاوند با حکم دادستان شهرستان تخریب شد و به وضعیت سابق برگشت.

علی فلک الدین روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: مساحت این باغ رستوران سه هزار متر مربع بود که هزار متر مربع از این باغ در بستر و حریم رودخانه ساخته شده بود.

مدیر منابع آب نهاوند با تاکید بر اینکه هر گونه ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه ها ممنوع است خاطر نشان کرد: اینگونه طرح های که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی ساخته می شود باید حریم و بستر رودخانه ها و مسیل در آن رعایت و مجوز لازم را از دفاتر تخصصی مهندسی رودخانه، محیط زیست، شرکت آب منطقه ای همدان اخذ کنند.

وی افزود: در تخریب این سازه غیرمجاز دادستانی، اداره های راه و شهر سازی، جهاد کشاورزی و شهرداری شهرستان نهاوند و همچنین ناحیه انتظامی این شهرستان حضور داشتند.

فلک الدین گفت: به استناد ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب بستر و حریم رودخانه ها در اختیار حکومت اسلامی است و هر گونه تصرف در بستر و حریم رودخانه ها علاوه بر نادیده گرفتن حق، موجب خسارت جانی و مالی در هنگام بروز سیلاب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha