اسراییل به بن‌بست راهبردی رسیده است

تهران- ایرنا- معاون سیاسی جمعیت حمایت از فلسطین معتقد است رژیم صهیونیستی دچار یک بن بست راهبردی شده و قدرت این رژیم برای تغییر شرایط بسیار ضعیف است. 

حسین رویوران در گفت وگو با خبرنگار معارف ایرنا با اشاره به وضعیت رژیم صهیونیستی پس از گذشت ۷۷ روز از طوفان الاقصی گفت: امروز اسراییل دچار یک بن بست راهبردی است. البته ممکن است به بهانه آزادسازی اسیران به گونه ای این مساله را جمع کنند ولی قدرت این رژیم برای تغییر شرایط بسیار ضعیف است و در ابعاد راهبردی نمی تواند کاری انجام دهد و کشتار مردم را نمی توان کار راهبردی دانست.

وی افزود: هیچ گزینه ای در مقابل اسراییل جز پذیرش آتش بس وجود ندارد. تحقق اهداف در جنگ متقارن معمولا شاخص مهمی در ارزیابی جنگ است. اسراییل نتوانسته هیچ یک از اهداف خود مانند ریشه کنی حماس و قطع شلیک موشک را محقق کند. چون در روزهای گذشته به صورت بسیار گسترده شاهد شلیک موشک در تل آویو یا قدس بودیم.

شاهد تحول انسانی در دنیای غرب هستیم

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به تظاهرات مردم جهان به ویژه در کشورهای غربی در حمایت از مردم فلسطین گفت: آنچه که اتفاق افتاده یک گام بلندی است که در سطح ملت ها اتفاق افتاده ولی در آینده باید در سطح دولت ها به نتیجه برسد که راه سختی است ولی الان شاهد یک تحول مهم دیگری هستیم و آن بحث تحول انسانی است که بیشتر در غرب دیده می شود.

اسراییل به بن‌بست راهبردی رسیده است
حسین رویوران؛ معاون جمعیت حمایت از فلسطین

وی افزود: تظاهرات مردمی در لندن با راهپیمایی چند هزار نفر شروع شد و در آخرین مورد به ۸۰۰ هزار نفر رسید و این آمار، شاخص مهمی است که این تحول را نشان می دهد. زمانی که این تحول در غرب اتفاق می افتد، انگیزه ها در درون امت اسلامی نیز افزایش پیدا می کند و به ملت ها کمک می کند تا این رویارویی در حمایت از فلسطین به نتیجه قطعی برسد.

نفاق سرمداران کشورهای اسلامی برملا می شود

یکی دیگر از نتایج طوفان الاقصی به اعتقاد این کارشناس مسائل سیاسی، تلاش برای عریان سازی جریان نفاق است که یکی از کارهای بسیار بزرگ محسوب می شود. کشورهای اسلامی حرکت های گسترده ای را در چارچوب امت داشتند و تظاهرات در کشورهای مختلف اسلامی، نشان می دهد که مردم صادقانه به میدان آمده اند.

وی افزود: این باور وحدت امت تبدیل به یک باور عینی شده است ولی این باور هنوز در سطح دولت ها اتفاق نیافتاده است که این مساله به عواملی مختلفی همچون وابستگی ها و نفاق سردمداران این کشورها بستگی دارد و امروزه ما شاهد یک نوع رویارویی بین ملت ها و دولت هایی هستیم که در مقابل فرایند وحدت امت قرار گرفته اند؛ کشورهایی که بر عادی سازی و رابطه با رژیم صهیونیستی اصرار دارند و نسبت به حواث جهان اسلام بی تفاوت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha