مدیرکل دفتر فنی استانداری سمنان: رسانه‌ها بازوان موثر شفاف‌سازی هستند + فیلم

سمنان - ایرنا - مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری سمنان گفت: رسانه‌ها نقشی مهم در تحقق رویکرد دولت سیزدهم در زمینه شفاف‌سازی امور و اطلاع‌رسانی از دستاوردها دارند.

حسن ترکمانی روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان افزود: رسانه‌ها و فضای مجازی با اطلاع‌رسانی درست مولفه موثر در پشتیبانی از دولت هستند و انتظار می‌رود با انعکاس مسایل مردم به مسوولان به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسوولان نقش آفرینی کنند.

وی خاطر نشان کرد: مطالبه‌گری رسانه ها و نقش‌آفرینی آنان در زمینه انتقال مسایل مردم به مسوولان نقشی مهم در تسریع دستیابی به نتایج مطلوب و چاره‌اندیشی و چاره‌جویی از مسوولان دارد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه جهاد تبیین و ضرورت اطلاع‌رسانی تلاش‌های دولت سیزدهم، گفت: انتظار می‌رود رسانه‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی تلاش‌ها و تحقق جهاد تبیین بیش از پیش دولت سیزدهم را همراهی کنند.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری سمنان اضافه کرد: دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف از جمله بین‌المللی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی گام‌های مثبت و ارزشمندی برداشته است و اطلاع‌رسانی این تلاش‌ها نقشه شوم دشمنان را خنثی می‌کند.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان نیز در این نشست گفت: کیفی‌گرایی و هدفمندکردن تولیدات رسانه‌ای، فعال شدن بخش چندرسانه‌ای (فیلم) با تامین بخش عمده‌ای از تجهیزات موردنیاز، میزبانی افزون بر ۷۰ مدیر استانی با هدف ارایه گزارش عملکرد و برقراری تعامل رسانه‌ای بیشتر، برگزاری مستمر نشست‌های صمیمی با مدیران رسانه‌های رسمی و فعالان فضای مجازی استان با هدف همگرایی و هم‌افزایی و اجرای عملیات فیبرنوری و اتصال اینترنت مرکز به این شبکه از مهمترین اقدام‌های ایرنا استان سمنان طی ۱۵ ماه اخیر بوده است.

سعید صادقی مقدم تصریح کرد: مجموعه ایرنا در این استان با وجود کمبود نیروی انسانی، تمام‌قد در زمینه اطلاع‌رسانی فعالیت‌های دولت مردمی و توجه ویژه به موضوع جهاد تبیین به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب پای کار است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سال ۱۳۱۳ خورشیدی با تاسیس «آژانس خبری پارس» بنا گذارده شد و طی نزدیک به ۹ دهه فعالیت، افزون بر جریان‌سازی خبری یکی از منابع مهم خبری دیگر رسانه‌های داخلی و خارجی بود و فعالیت خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سمنان نیز به اواسط دهه ۵۰ بازمی‌گردد.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha