پیکر شهید نیروی زمینی ارتش در بیرجند تشییع شد

بیرجند - ایرنا - پیکر ستوان‌دوم شهید "حمیدرضا خسروی" از شهدای نیروی زمینی ارتش روز شنبه در بیرجند تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مراسم تشییع پیکر پاک شهید "حمیدرضا خسروی" که پنج روز قبل به همراه ۲ همرزمش در تمرین صحرایی یکی از یگان‌های منطقه جنوب شرق نیروی زمینی ارتش به شهادت رسید، ظهر امروز از هیات ابوالفضلی (مصلی قدیم) به سمت گلزار شهدای بیرجند همزمان با راهپیمایی حمایت از غزه برگزار شد.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر پیکر شهید خسروی نماز اقامه کرد و قشرهای مختلف مردم به همراه جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی پیکر این شهید والامقام را تا بهشت متقین بیرجند تشییع کردند.

شهیدان حمیدرضا خسروی از بیرجند، علی حسن‌زاده از آرین‌شهر و سرباز شهید رضا حسینعلی دردری از کرمان جمعی تیپ ۱۸۸ زرهی نزاجا، عصر سه‌شنبه ۲۸ آذر در تمرین صحرایی یکی از یگان‌های منطقه جنوب شرق نیروی زمینی و در مرحله پاکسازی منطقه تمرین از مهمات عمل نکرده، در اثر انفجار این مهمات به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

پیکر سروان شهید علی حسن‌زاده نیز صبح امروز (شنبه) در آرین‌شهر قاینات تشییع و به خاک سپرده شد.

اقامه نماز بر پیکر شهید در هیات ابوالفضلی بیرجند

راه شهادت برای همه رزمندگان باز است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا در این مراسم گفت: راه شهادت برای همه رزمندگان ما باز است چراکه همچنان در حال دفاع از حریم ولایت و سرزمین علی ابن موسی‌الرضا (ع) هستیم.

امیر سرتیپ رضا آذریان افزود: مقام معظم رهبری فرمودند دفاع همچنان باقی است لذا برای دفاع از سرزمین ایران اسلامی شهید هم باید بدهیم، سه هفته پیش با همین شهدا دیدار داشتیم؛ شهدایی سرشار از عشق به ولایت و این سرزمین لذا دفاع از هر کشور وجود دارد و یک نفر زودتر و یک نفر دیرتر می‌رود.

وی با بیان اینکه در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی هستیم اظهار کرد: همچنان که این سردار عشق به شهادت داشت هر کسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی این لباس را بر تن می‌کند می‌خواهد شهید شود و عشق به شهادت دارد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در شمال شرق گفت: هر کسی نمی‌تواند لباس نظامی بپوشد پس خداوند این فرزندان عزیز را خلق کرده و می‌برد، نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم اما دلمان می‌سوزد که همرزمان را در راه انقلاب، اسلام و دفاع از این سرزمین از دست دادیم.

وی بیان کرد: دفاع از این سرزمین شهادت و شهید دارد و باید دعا کنیم این شهدا ما را مورد شفاعت قرار دهند زیرا شهدا راه خود را انتخاب کرده‌اند.

امیر آذریان خطاب به خانواده شهید گفت: بدانید ما هیچ وقت خود را از شما جدا نمی‌دانیم، مردم بیرجند ولایتمدار و قرآنی هستند این فرزندان از این جلسات قرآنی بیرون می‌آیند و این گونه شهید می‌شوند.

پیکر شهید ارتش در بیرجند تشییع و خاکسپاری شد
تشییع شهید همراه با راهپیمایی حمایت از غزه

عضو جامعه مبلغین هم در این مراسم گفت: در مجموعه معارف دین و نظام سیاسی اسلام ۲ جغرافیای کفر و ایمان را به رسمیت می‌شناسیم و تقسیم‌بندی جغرافیایی ما بر این اساس است.

حجت‌الاسلام احمد صابری تولایی افزود: اگر بنا بود با این گستره بر مرزهای اعتقادی نگاه کنیم اکنون امت اسلام یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت یعنی قدرت بازدارنده برای هرگونه ظلمی به هر مسلمانی در گوشه گوشه دنیا داشت.

وی با بیان اینکه با جغرافیای اسلام و کفر مواجه ‌هستیم اظهار کرد: در جغرافیای اسلام امت کنش می‌کند و براساس مصالح همه امت‌های اسلامی اقدام می‌کند، بلایی که بر سر ما آوردند تقسیم امت‌ها به ملت‌ها بود و بلاد کفر و اسلام تبدیل به کشور شد.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: انگلیسی‌ها نخستین بار مرزها را تقسیم‌بندی و سعی کردند مناطقی را محور قرار دهند اما امت اسلام همه را یکسان می‌دانست لذا ملت‌ها باید به منافع خویش فکر کنند، از زمانی که امت‌ را رها کرده و به ملت چسبیده‌ایم مصالح امت اسلام به منافع ملی تقلیل پیدا کرد.

وی با بیان اینکه شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» مبتنی بر نگاه منافع ملی صرف است عنوان کرد: بزرگان ما امت اسلام را در نظر داشتند نه صرفا منافع ملی؛ ای کاش در حد منافع ملی می‌ماندیم و خط قرمز می‌شد اما بلایی سر ما آوردند که از امت به ملت و از ملت به عشیره، قبیله و حزب تقلیل یافته‌ایم.

حجت‌الاسلام صابری تولایی با اشاره به اینکه هرچه از آرمان امت اسلام فاصله بگیریم مصیبت را بیشتر می‌بینیم ادامه داد: ای کاش در حزب و قبیله و عشیره می‌ماندیم در حالی که به سنگر سلیقه رسیده‌ایم، نگاه متعالی شاگرد مکتب سید روح‌الله خمینی کجاست؟

وی گفت: حاج قاسم کسی است که تربیت سیاسی خود را از نگاه‌های متعالی مقام معظم رهبری گرفته است تا به مدافعان حرم بگوید قرآن در جیب‌شان بگذارند، شهید حاج قاسم سلیمانی در وسط میدان دغدغه جوان داعشی را دارد اما من و شما دغدغه جوان خود را هم نداریم.

عضو جامعه مبلغین تاکید کرد: شهید امروز شهید مانور اقتدار مملکت اسلامی است که راهبرد اصلی این مملکت مصالح امت اسلام است.

به گزارش ایرنا راهپیمایی و اجتماع مردمی حمایت از مردم مظلوم غزه دیروز - جمعه اول دی - در چهار شهرستان خراسان جنوبی و امروز در سایر شهرستان‌های استان از جمله بیرجند برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha