استاندار تهران: مشارکت مردم در انتخابات پایه نظام مقدس اسلامی است

تهران‌ بزرگ - ایرنا - استاندار تهران گفت: پایه و اساس شکل گیری جمهوریت، مشارکت مردم در انتخابات است و در واقع برای حضور پررنگ، پر جاذبه و اثر بخش پای صندوق رای باید تلاش کرد چون اگر مشارکت مردم نبود جمهوری اسلامی نیز شکل نمی‌گرفت.

به گزارش ایرنا، علیرضا فخاری شنبه شب در گفت‌ و گویی اظهار کرد: مردم سالاری دینی ما حاصل انقلاب اسلامی است که با دید بلند امام (ره) ایجاد شد.

وی افزود: امام تاکید داشتند، جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم و این تاکید سبب تأمین نظرات انسان‌های آزادیخواه از طریق جمهوریت در کشور شد و این ظرفیت برای ما یک فرصت است.

استاندار تهران با اشاره به اهمیت حضور جوانان و رأی‌اولی‌ها پای صندوق‌های رأی گفت: قشر دانشجو و دانش‌آموز باید در پای صندوق رای حضور پیدا کنند تا بدانند آینده کشور با دستان آن ها رقم خواهد خورد.

وی ضمن تأکید بر فضای ایمن در انتخابات تاکید کرد: در کنار مشارکت، امنیت فضا، فیزیک و امنیت روحی و روانی جامعه مهم است.

فخاری ادامه داد: امروز علیرغم مشکلاتی که در منطقه وجود دارد، جمهوری اسلامی در فضایی امن قرار دارد و هوشیارانه در برابر تهدیدات دشمن ایستاده و مقاومت می‌کند تا آرامش روحی و روانی برای مردم حفظ شود.

وی با تاکید بر اینکه باید فضای رقابتی برای حضور حداکثری مردم فراهم شود، گفت: رقابت ابزار لازم برای معرفی آن چیزی است که مردم به عنوان دستاورد فردی از یک نامزد انتظار دارند، در واقع رقابت زمینه‌ای برای حضور مردم و انتخاب اصلح است.

رد صلاحیت دلیل بر بی‌صلاحیت بودن شخص نیست

فخاری ادامه داد: مواردی که شرایط فرد را برای نشستن در کرسی خانه ملت ایجاد می‌کند را قانون مشخص کرده و عدم صلاحیت برخی دلیل بر بی صلاحیتی آن ها نبوده بلکه احراز صلاحیت آن ها به دلیل نقص و یا تضاد مدارک ارائه شده ممکن نشده که این موضوع نیز قابل اعتراض بوده و کاندیداها می‌توانند ادله خود را ارائه تا مجدد مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار تهران گفت: برخی می‌گویند وقتی سطح مشارکت در کاندیداتوری انتخابات بالا می‌رود یعنی قانون نمی‌تواند افراد را محدود کرده و افراد دارای صلاحیت را مورد تایید قرار دهد اما این میزان مشتاق برای کاندیداتوری، خود نشانگر انتخابات آزاد است.

فخاری اظهار کرد: در موضوع ارتباط نزدیک نمایندگان با مردم نیز باید گفت بعضی نمایندگان بطور خودجوش همیشه پیگیر مشکلات مردم بوده و با آن ها در ارتباط بوده‌اند اما در کل بایستی مراکزی تدارک دیده شود تا ارتباط میان مردم با منتخبان خود همیشه برقرار باشد.

در برخی مراکز انتخابات الکترونیکی آزمایش می‌شود

استاندار تهران افزود: امسال برای اولین بار شاهد برگزاری انتخابات الکترونیکی در بعضی مراکز خواهیم بود، البته برای رأی الکترونیکی فراگیر باید تمام مراکز انتخاباتی مجهز به زیرساخت‌های مناسب شوند.

وی یادآور شد: ۲۵ آبان تا ۱۴ دی زمان رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط هیأت نظارت استان با کسب نظر از هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات است و ۱۵ دی تا ۱۶ دی مراتب تأیید، عدم تأیید یا عدم احراز توسط فرمانداران مرکز حوزه انتخابیه به نامزدهای انتخاباتی ابلاغ می‌شود.

به گفته وی، ۱۷ دی تا ۱۹ دی زمان دریافت شکایت از داوطلبین عدم تأیید یا عدم احراز به شورای نگهبان است و ۲۰ دی تا ۱۹ بهمن زمان بررسی شکایات و اعلام نظر قطعی شورای نگهبان توسط هیأت نظارت استان به ستاد انتخابات کشور یا فرماندار است.

وی تاکید کرد: ۱۹ بهمن اطلاع رسانی فهرست امکانات، تسهیلات و زمانبندی، هزینه استفاده از آن ها و نحوه مراجعه نامزدها توسط هیأت بررسی تبلیغات استان ابلاغ می شود. ۲۰ بهمن نتیجه بررسی های شورای نگهبان درخصوص شکایات داوطلبانی که صلاحیت آن ها تأیید یا احراز نشده و همچنین داوطلبانی که در مراحل قبل مورد تأیید قرار گرفته‌اند اعلام می شود.

استاندار تهران ادامه داد: ۲۱ بهمن تا ۲۳ بهمن شکایت از داوطلبانی که در سیر مراحل قبلی تأیید شده لیکن شورای نگهبان نظر به عدم تأیید یا عدم احراز دارد، دریافت و ۲۴ بهمن تا ۳۰ بهمن به این شکایات رسیدگی می‌شود.

فخاری اضافه کرد: انتخابات پیش رو بسیار مهم است. شهدا بدون منت و با همه مشکلات برای دفاع از انقلاب جانفشانی کردند، ما برای دادن رأی، شرط نگذاریم و در صحنه حاضر باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha