حمایت دولت بایدن از حملات وحشیانه اسرائیل به غزه آشکارتر شد

تهران – ایرنا – رئیس‌جمهوری آمریکا با وجود افزایش فشارها بر واشنگتن برای تلاش در برقراری آتش‌بس در غزه، در جریان تماس تلفنی شب گذشته با نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از پرداختن به این موضوع سر باز زد.

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری هیل در این خصوص نوشت که جو بایدن در مورد گفت‌وگوی تلفنی دیشب (۲ دی) با بنیامین نتانیاهو به خبرنگاران گفت که از این مقام صهیونیستی نخواسته که در مورد آتش‌بس در جنگ تل‌آویو علیه حماس مذاکره کند.

بایدن بدون اشاره به جزئیات این گفت‌وگو افزود که تماس تلفنی وی با نتانیاهو طولانی بوده است.

نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی نیز در این تماس تلفنی با بایدن گفت که این رژیم به جنگ در غزه ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا از الجزیره، دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی از موضع آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل تقدیر و تشکر کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین به بایدن گفت: اسرائیل تا دستیابی کامل به تمام اهدافش به جنگ ادامه خواهد داد.

۱ دی و سرانجام در پی فشارهای جهانی به آمریکا به‌عنوان حامی سرسخت رژیم اسرائیل برای توقف بمباران نوار غزه به تلافی عملیات طوفان الاقصی، شورای امنیت سازمان ملل پس از یک هفته تاخیر قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که خواستار کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه بدون برقراری آتش‌بس است.

این قطعنامه در جلسه علنی روز جمعه شورای امنیت ۱۳ رای مثبت از ۱۵ رای اعضای شورای امنیت را کسب کرد و آمریکا و روسیه به‌عنوان دو عضو دائم دارای حق وتو در این شورا، به این قطعنامه رای ممتنع دادند. به این ترتیب این قطعنامه بدون هیچ رای مخالفی به تصویب رسید.

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه اول دی ماه ۱۴۰۲ در جلسه رای‌گیری خود، در پی وتو شدن قطعنامه تعدیل‌شده روسیه، این قطعنامه‌ را از دیدگاه آمریکا و به‌منظور گسترش حجم کمک‌رسانی به ساکنان غزه تصویب کرد.

آمریکا ۱۷ آذر ماه جاری قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه را به‌رغم کسب ۱۳ رای موافق وتو کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha