ماجرای گاز مایع در فارس به کجا رسید؟/ نظارت جدی بر نرخ و توزیع

شیراز-ایرنا-مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی فارس در نامه‌ای به مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خواستار نظارت جدی بر نرخ و توزیع سیلندر گاز مایع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با کاهش دمای هوا در آذرماه سال جاری، افزایش تقاضای گاز مایع سیر صعودی گرفت.

از سِیر صعودی تقاضا تا انتشار اخبار گرانی و کمبود

در طول این مدت اخباری مبنی بر افزایش قیمت، سهمیه‌بندی بنزین، کمبود و گرانی گاز مایع و تشکیل صف‌های طولانی خودروها برای سوخت‌گیری در جایگاه‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

در آن مقطع زمانی مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس اعلام کرد: هیچ کمبودی در عرضه گاز مایع نیست، قیمت‌ها نیز تغییر نکرده است و گاز مایع با همان قیمت قبل عرضه می‌شود.

بر این اساس مقرر شد خریداران گاز مایع در سامانه (سدف) هر کپسول ۱۱کیلویی گاز مایع را 290 هزار ریال و خریداران گاز مایع در خارج سامانه، گاز مایع را 300هزار ریال دریافت کنند.

درخواستی برای توزیع گاز مایع به صورت مکفی و با قیمت مشخص

اخیرا هم رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان طی نامه‌ای به دبیر انجمن صنفی کارفرمایان توزیع‌کننده گاز مایع ایران بر ضرورت توزیع گاز مایع به صورت مکفی و با قیمت مشخص تأکید و اعلام کرده که با در پیش رو بودن فصل زمستان و افزایش تقاضا برای گاز سیلندری ال پی جی و لزوم توزیع مکفی با رعایت قیمت‌های مورد تأیید و به منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکل برای مصرف‌کنندگان ضروریست اقدامات لازم برای تأمین تقاضای مصرف‌کنندگان بر اساس نیاز واقعی آنها صورت گیرد.

حسین فرهیدزاده در ادامه این نامه افزوده است: با توجه به دستور معاونت اول محترم ریاست جمهوری مبنی بر عرضه گاز ال پی جی برای مصارف سهمیه‌ای به قیمت تعیین شده و برای مصارف غیر سهمیه‌ای با حداکثر ۱۰ درصد بالاتر از قیمت سهمیه‌ای، تا زمان اتخاذ تصمیمات آتی ترتیبات لازم اتخاذ شود.

ماجرای گاز مایع در فارس به کجا رسید؟/ نظارت جدی بر نرخ و توزیع

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرده که در حال حاضر گاز مایع باید با رعایت ضوابط قیمت‌گذاری، برای سیلندر ۱۱ کیلویی جهت مصارف سهمیه‌ای به مبلغ ۲۷۹ هزار ریال و برای مصارف غیر سهمیه با قیمت ۳۰۶هزار و ۹۰۰ ریال به مصرف‌کننده تحویل داده شود.

به گفته او متولیان امر باید در صورت پیش‌بینی هر گونه کمبود در هر یک از مناطق کشور یا وجود ایرادات سامانه‌ای مراتب را به صورت آنی به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منعکس کنند و موردپیگیری قرار دهند.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان همچنین خواستار نظارت بر حسن اجرای تکالیف قانونی و برخورد با هر گونه اقدامی که موجب اخلال در توزیع از جمله کمبود، گرانفروشی از مبالغ اعلامی و عرضه خارج از شبکه شد.

نظارت بر نرخ و توزیع سیلندر گاز مایع

بدین‌ترتیب مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی فارس هم در نامه‌ای به مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خواستار نظارت جدی بر نرخ و توزیع سیلندر گاز مایع شد.

متن این نامه که یک نسخه از آن امروز (دوشنبه )در اختیار خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار گرفت به این شرح است: قیمت سیلندر ۱۱کیلویی سهمیه‌ای برای همه سهمیه بگیران به مبلغ ۲۷۹ هزار ریال و برای مصارف غیرسهمیه‌ای به مبلغ ۳۰۶ هزار و۹۰۰ریال است.

در ادامه این نامه خطاب به مدیرکل صمت آمده: این موضوع به تمامی صنوف اطلاع‌رسانی شده و نظارت کافی بر قیمت‌های یاد شده اعمال شود و با کسانی که خارج از قیمت‌های یاد شده سیلندر گاز را عرضه کنند برخورد جدی صورت گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha