کوتاه‌شدن دست سارقان آب در شیراز؛ جمع‌آوری ۴۰هزارانشعاب‌ غیرمجاز

شیراز-ایرنا- طی ۲سال گذشته ۴۰ هزار فقره انشعاب غیرمجاز آب در کلانشهر شیراز شناسایی و بیش از ۳۳ هزار و ۶۰۸ فقره از این انشعاب‌ها به انشعاب مجاز تبدیل‌ شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انشعاب‌های غیرمجاز، چالش‌هایی از جمله تنش‌آبی و تضییع حقوق مشترکان قانونمند را ایجاد می‌کنند؛ از این رو شناسایی این انشعاب‌ها و تبدیل آنها به انشعاب‌های مجاز همواره در دستور کار شرکت‌های آب و فاضلاب قرار دارد.

چندی پیش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس اعلام کرد که در هشت ماه گذشته سال جاری بیش از ۶هزارو ۴۰۰ فقره تخلف در برداشت غیرقانونی آب و انشعاب غیرمجاز شناسایی و به انشعاب مجاز تبدیل شد که این تعداد رُشد ۱۷۱ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱را نشان می‌دهد.

در حال حاضر مدیر عامل آبفا شیراز هم اعلام کرده که در ۲سال گذشته، حدود ۳۴ هزار فقره انشعاب غیرمجاز به مجاز تبدیل‌ شده است.

بهمن بهروزی افزود: انشعاب‌های غیرمجاز افزون بر هدر رفتن حجم زیادی از آب شرب موجب مشکلات جدی برای خدمات‌رسانی مطلوب به مشترکان می‌شود.

وی اضافه کرد: پس از محرز شدن تخلف صورت گرفته، گروه جمع آوری انشعابات غیر مجاز شرکت آبفا در محل حاضر و نسبت به جمع آوری انشعابات غیرقانونی اقدامات لازم را انجام می دهند.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز ادامه داد: از ۴۰ هزارفقره انشعاب‌های غیرمجاز شناسایی‌شده از سال ۱۴۰۰ تاکنون، بیش از ۳۳ هزار و ۶۰۸ فقره به انشعاب مجاز تبدیل‌ شده است.

بدون شک استفاده از انشعاب غیرمجاز تخلف محسوب می‌شود و دارای مجازات‌های قانونی است؛ این اقدام افزون بر اختلال در خدمات‌رسانی منظم، منجر به تضییع حقوق سایر مشترکین، احتمال آلودگی در شبکه‌های توزیع آب، کاهش عمر و افت فشار در شبکه توزیع به دلیل برداشت‌های بی رویه می‌شود، لذا نیاز است که پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از بهره‌برداری غیرمجاز از آب بیش از پیش انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha