کشف سرقت در قشم ۴۰ درصد افزایش یافت

قشم - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان قشم گفت: میزان کشف سرقت‌ در این شهرستان مرزی در ۹ ماهه گذشته امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ مهراب کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: بخش عمده ای از سرقت هایی که در این شهرستان مرزی رخ می دهد ناشی از سر ریز سرقت ها از سایر شهرستان ها و استان هاست و سرقتی که توسط افراد بومی صورت بگیرد به ندرت انجام می شود.

وی ادامه داد: در ۹ ماهه گذشته امسال ۱۳ هزار و ۱۴۲ پرونده در این فرماندهی تشکیل و ۱۷ هزار و ۳۰۵ نفر به یگان های انتظامی مراجعه و تعداد هزار و ۱۶ نفر هم از خدمات مشاوره ای یگان ها استفاده کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم توضیح داد: در مدت یادشده پلیس نظام وظیفه این شهرستان نیز با انجام بالغ بر ۹ هزار مشاوره تلفنی و حضوری به قشموندان خدمات رسانی کرده است.

سرهنگ کاظمی در خصوص آمار تماس تلفنی با سامانه ۱۱۰ (فوریت های پلیسی) نیز افزود: تماس شهروندان با این سامانه منجر به ۱۴ هزار و ۴۷۶ عملیات و اعزام واحدهای گشتی یگان به محل شده است.

وی گفت: پلیس راهور این شهرستان مرزی نیز در این مدت ۲۹۶ دستگاه خودرو و ۲۸۴ دستگاه موتور سیکلت متخلف را توقیف و ۵۶ هزار و ۲۵۸ فقره اعمال قانون در برخورد با وسایط نقلیه صورت داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم اعلام کرد: چهار هزار و ۵۹۷ فقره گواهینامه جدید و المثنی نیز در این مدت صادر و ۶ هزار و ۱۹۱ دستگاه خودرو شماره گذاری شده است.

وی اعلام کرد: همچنین به منظور فرهنگ سازی ترافیکی ۲۰۰ ساعت آموزش توسط مسوولان و کارشناسان راهور قشم در سطح مدارس این جزیره برگزار شد.

جزیره قشم با وسعت یک‌ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha