کاشت نهال توسط جهانگرد دوچرخه‌سوار در شیراز

شیراز-ایرنا-دوچرخه‌سوار و جهانگرد ایرانی به عنوان سفیر صلح و سلامت با سفر به شیراز و با هدف اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور در حرکتی نمادین در مجتمع آموزشی امام رضا(ع) اقدام به کاشت نهال کرد.

به گزارش ایرنا؛کرامت عزیززاده دوچرخه‌سوار جهانگرد ایرانی و عضو فدراسیون دوچرخه‌سواری است که به عنوان سفیر صلح و دوستی و حامی منابع طبیعی، بهداشت و سلامت عمومی، تاکنون توانسته در ۷۰کشور دنیا رکاب‌زنی کرده و نزدیک به ۴۰ هزار نهال در شهرهای مختلف دنیا غرس کند.

وی با حضور در مراسم غرس نهال با هدف ترویج فرهنگ درختکاری و حمایت و حفاظت از منابع طبیعی در بین جمعی از دانش آموزان و مسئولان گفت: حدود ۲۰ سال است که با شعارهای مختلف در حوزه صلح، دوستی، حفاظت از محیط زیست، حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و حمایت از کودکان سرطانی، ایرانگردی و جهانگردی کرده است.

به گفته این ورزشکار طبیعت‌دوست حفظ منابع طبیعی و ترویج آن از شعارهای مهم وی بوده و بر این باورست که می‌توان با همکاری مردم و به ویژه دانش آموزان این شعارها را محقق کرد.

کاشت نهال توسط جهانگرد دوچرخه‌سوار در شیراز

ضرورت ترویج فرهنگ درختکاری در بین دانش‌آموزان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در این مراسم با تأکید بر ترویج فرهنگ درختکاری در بین دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور گفت: در قالب طرح کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور قرار است به همت جمعی از مردم و دستگاه‌های اجرایی طی چهار سال یک میلیارد درخت در سراسر کشور کاشته شود.

حجت اله مرادی افزود: به همین منظور ترویج فرهنگ درختکاری و حفاظت از عرصه‌های جنگلی در مدارس از جمله مهمترین اولویت‌های این اداره کل برای کاشت نهال است.

حسینی معاون سلامت و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش فارس نیز با اشاره به فرهنگ‌سازی و اشاعه فرهنگ کاشت درخت و احترام به طبیعت در جامعه بویژه در بین دانش آموزان گفت: همه ما برای حفاظت از جنگلها و منابع طبیعی مسئولیت داریم و برای ترویج این فرهنگ ماندگار کاشت درخت و مهمتر از آن نگهداشت طبیعت و جنگلها باید تلاش کنیم.

مراسم اهدای لوح تقدیر به دوچرخه سوار بین‌المللی کشور و مراسم بذرکاری توسط وی در مؤسسه فرهنگی آموزشی هورآتیه شیراز از جمله دیگر برنامه‌ها بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha